G+

Hade fått svar på studieenhet 5, för ett litet tag sen, som jag läste precis nyss, och resultatet var G+. Mycket nöjd med det... Just nu håller jag på med enhet 6, journalövning, men det är faktiskt ruskigt kul, läsa journaler... Eller skriva dem rättare sagt. Nu är ju dessa påhittade, men det spelar ingen roll, det är kul i alla fall. Blir intressant att se hur det går när man får låna diktafonen sen... Skriva journal från den. Tills dess så får jag nog försöka samla ihop alla papper jag har om att skriva journal, ifall jag skulle fastna någonstans. Dessutom måste man ju ha lite koll på de latinska orden, men lite koll har jag faktiskt. Även om varenda ord inte dyker upp som skjuten ur en kanon.
Imorgon är det fars dag. På eftermiddagen ska vi iväg till Lasse och Marita, där ska vi fika. Här hemma blir det väl mest bara lugnt. Nathalie ska ringa till sin pappa och gratta på fars dag. Jag och Theo ska gå ner till samhället och köpa någon liten sak till "pappa". Theo kan ju inte köpa något själv, så jag får hjälpa honom lite.
Har gått och blivit förkyld igen, som jag misstänkte att jag skulle bli. Men käkar Sinova forte, och dricker apelsinjuice. Det hjälper faktiskt, i alla fall det förstnämnda. Om C-vitaminerna gör att man blir frisk snabbare vet jag inte, det är ju lite omdiskuterat det där, finns väl egentligen inga belägg för att man blir frisk fortare av att få i sig mycket C-vitamin. Men det är ju bra att dricka, och någon nytta gör ju faktiskt C-vitaminerna, de är ju antioxidanter, som skyddar våra celler! Nässpray är min kompis också dessa tider.
Nästa helg ska det vara kalas här.. blir intressant. Har inte planerat något speciellt, vet inte vad man gör med en bunt 7-8 åringar. En varsin påse med lite godis i ska de få, hade jag tänkt i alla fall. Får fundera på resten när jag har tid.
Nu ska jag dra mig upp mot sängen. Vart väckt i morse och kände mig ovanligt utvilad, då hade jag fått sova till 8, kändes som rena lyxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0