Hemma igen!

Så var man hemma igen. Riktigt skönt att sova i sin egen säng, sov som en stock, när jag gick och la mig. Men när vi hade lämnat barn till dagis och skola så åt jag frukost, sen sov jag ett tag till. Varför? Jo, för att man aldrig sover riktigt bra i någon annan säng, än ens egen. Så jag vaknade klockan 11. Himla skönt att få ta igen förlorad sömn. Och underbarast av allt var att få träffa underbara barnen igen, har saknat dem så.
Idag ska vi iväg till en kurator, som är med i stödteamet här i Fjugesta. Så att Nathalie får börja på fritids, trots att Erik är hemma. Varför? Inte för att vi inte vill ha Nathalie hemma, men hon vill få kompisar, och hon har uttalat att hon mår dåligt av att hon aldrig hinner leka med några vänner. För de flesta i hennes klass går ju på fritids, och de kommer ju inte hem förrens vid 16-tiden, och då är det ju dags att äta mat, kanske göra läxor, förbereda för kvällen, kolla lite på tv. Sen så är det dags att sova. Både läkare och specialpedagog håller med om ovanstående, att Nathalie behöver få leka med vänner, identifiera sig med andra flickor och så vidare. Så snart ska vi börja ge oss iväg en bit härifrån, för att träffa kuratorn. Om det var tänkt att Nathalie skulle följa med vet jag inte, men nu måste hon i alla fall göra det. Finns en lekpark utanför, där hon kan leka. Finns säkert nåt där inne som hon kan pyssla med också. Det var meningen att nathalies pappa skulle vara med, men han har inte hört av sig, och tycks inte vara på väg hit heller, så jag får helt enkelt gå dit själv.
Nu ska jag leta på lita andra kläder, så jag inte behöver gå dit i mysbyxor och en gammal utsliten stickad tröja, som jag fick för väldigt länge sen...
ha en fin dag och en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: mizthanguyen

svar. awuu eller hur, finns egnetligen att läsa om på hennes blogg ändå :)

2009-11-28 @ 13:00:16
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0