Lugnt kalas

Nog märks det att det är sjukdomstider nu. Nathalie skulle ju ha sitt kalas i lördags, och det hade hon också, men istället för att det var 6 stycken tjejer så vart det bara 3. De andra var nämligen sjuka. De var i alla fall snälla och ringde och sa att de inte kunde komma, sådant uppskattas ju alltid. Så de fikade, vi lekte lite lekar och så lekte de såklart själva också.
Samma kväll så var Erik iväg hem till sina föräldrar med Alexander och Theo. Tyvärr vart Theo sjuk, så de fick komma hem tidigare. Han hade magknip, men efter att ha fixat ett antal blöjor fulla, så var det över.
Imorgon får man börja vaccinera sig här i Fjugesta, själv hatar jag sprutor, men jag ska nog ta det ändå, tror det är bäst, med tanke på att man ska gå i skolan, och hinna med att bli sjuk vet jag inte om jag har. I alla fall inte i svininfluensan... Barnen ska i alla fall ta vaccin, så det känns ju bra om jag föregår med gott exempel och gör samma sak.
Var hemma hos mina föräldrar igår, när vi hade lämnat Alexander till sin pappa, det var trevligt. Dennis var där, min morbror... inte mycket kvar av honom nu. Han har dåligt hjärta, dricker för mycket, röker för mycket osv. Visst, han går sin egen död till mötes, och kanske hade han gjort det lånsammare om han låtit bli allt det onyttiga i rökning och alkohol. Men det är hans liv, och jag kan inte göra mycket för att förhindra det. Men det är jobbigt att se någon tyna bort. Märks att man börjat plugga, man blir liksom skadad. Man vet vad han har för sjukdom, och så går man och funderar på vad det heter på latin... Cor Incomp, om någon ville veta :).
I ett paket som Nathalie fick när hon hade kalas, var en liten sak, som gör att man kan sätta pärlor i håret, lite kul tyckte jag. Tyvärr har vi inte hunnit prova den ännu, men vi ska väl göra ett försök senare idag. Hon fick även ett pennskrin, 4 pennor, en chokladkalender och ett troll... Ni vet sådana där penntroll, fast lite större. Jag vill också ha ett sådant troll, tycker de är så söta.
Börjar bli dags att göra sig i ordning för att hämta Nathalie. Har sovit som en kratta i natt, så under tiden som Theo var på dagis så sov jag, var tvungen. Var så trött så jag nästan mådde illa, och då är jag väldigt trött. Känner mig piggare nu i alla fall, och det är ju huvudsaken. Theo ligger och sover nu, det var så skönt att bara kunna lägga honom i sängen, och så somnade han där, tänk om det kunde gå lika lätt på kvällarna?
Måste nog gå upp och väcka honom snart, han har sovit i 2 timmar tror jag. Och sover han mycket mer än så, så sover han inte ikväll, tyvärr. Skulle mer än gärna vilja att han fick sova tills han vaknade, men det funkar inte alla gånger.
Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Vigdis

Tack för din kommentar.

Ja, alkohol är en lömsk sak.

Den har förstört så många liv :/

Jag är ledsen för din pappas skull...

Kram

2009-11-17 @ 23:53:40
URL: http://nyandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0