Massor

Det är lite lömskt med distansstudier. Ibland, när man tycker att det är så himla lugnt, och att man inte behöver plugga ihjäl sig, så tar man det också lugnt. Men sen så får vissa lärare för sig att lägga ut uppgifter i sista minuten. Sådant som man egentligen inte har tid med. Men vad ska man göra? Bara att bita ihop.
Just nu så skulle jag allra helst bara vilja inrikta mig på en sak. Översätta och plugga in ett antal ord inom kirurgin. Men kan jag det? Nej, självklart inte. Jag ska göra klart Anatomin, och så vart det ännu en datauppgift att göra. Orden som ska översättas ska vi ha prov på, nästa tisdag, därför är jag stressad.
Inte vet jag hur jag kommer må de närmsta dagarna heller, för jag har tänkt gå och vaccinera mig, känns som att det kan vara säkrast eftersom man ska ut på praktik efter nyår.
Har inte druckit nåt kaffe idag, och det känns, är så himla trött.
På tal om vaccinet förresten känns lite som ett skämt när de säger att det finns vaccin till alla, men hur lätt är det att tro på. Igår började vaccineringen här i Fjugesta för allmänheten. Klockan 14 skulle det börja. Folk började gå mot vårdcentralen vid halv ett. När klockan var 14, så var vaccinet slut. Undrar ja hur det gick till. Och de som inte fick något vaccin där det var tänkt att de skulle få, gick upp till vårdcentralen, dvs pensionärerna, för de tänkte att de skulle få vaccinet som var menat för barnen. Snacka om ego... Blir intressant att se hur rusningen ser ut idag, men idag ska de hålla på fram till 19, så jag hoppas att de har mycket vaccin då...
Nu ska jag göra mig en kopp kaffe, och ta det lite lugnt. Känner att jag behöver stressa av lite. Hur bra det nu går när man sitter och strax häller i sig koffein :).

Kommentarer
Postat av: Carolina

Tänkte bara berätta om min första tävling i bloggen!

Du kan vinna en rolig bok.



http://traitorsneverplayhangman.blogg.se/2009/november/min-forsta-tavling.html



Jag ber om ursäkt om du inte vill ha sån här reklam i din blogg, då är det bara att ta bort kommentaren.



MVH Carolina

2009-11-18 @ 13:13:28
URL: http://traitorsneverplayhangman.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vad dumt att de kommer med grejor i sista minuten, hoppas du hinner med.



Ha en fin kväll, Kram Elin!

2009-11-18 @ 19:34:35
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0