Natt

Så var det natt igen, dagarna går så himla fort, och oftast känns det som att jag inte hinner få nåt gjort. Hur jag ska hinna få undan så mycket jox som möjligt här hemifrån innan Lördag har jag ingen aning om... men det ska väl gå på nåt sätt, får jag hoppas. Då blir ju hela huset fullt i ungar...
Idag har jag iaf provat att göra egen glass, men på ett väldigt enkelt sätt, vispa vaniljvisp, riv blockchoklad, rör ner chokladen i vaniljvispen och in med det i frysen. Vill man på ett lätt sätt få glassen att lossna från sin form, så kan man lägga gladpack i.
Så himla trött är jag, inte så konstigt, är uppe alldeles för länge och går upp alldeles för tidigt. Men så är det när vi sagt att jag ska lämna ungarna på morgonen... Erik hämtar ju dem sen. Men idag gick jag och hämtade Theo, kände att jag behövde få en nypa frisk luft. Tog vägen genom samhället på vägen hem, för att ungen skulle få kolla på traktorer.. Numera så är han tokig i riktiga traktorer och lastbilar, men ska även kolla på byggare bob...
Nu ska jag sova, tänkte bara tala om att jag fick hem en tröja jag beställt från HM, jättesnygg, satt perfekt.. Har även fått hem mina ljuslyktor som jag vann, men hann inte hämta ut dem idag, det ska jag göra imorgon bitti.
Gonatt på er!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag brukar hacka dajm och röra ner i vispad vaniljvisp. Samma taktik och jätte gott. Jag brukar göra i en plastburk som är rund och ser lite "tårtaktig" ut. Spolar på lite varmt vatten innan jag stjälper upp den och den lossnar lätt varje gång.

Jag håller tummarna för att ni får ett kul kalas!

2009-11-13 @ 09:51:28
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Krajstajn

Jag måste prova att göra sån glass, verkar ju enkelt och bra. Hur mycket choklad hade du i?

2009-11-13 @ 11:57:11
URL: http://krajstajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0