På sitt eget sätt

Ja, alla har sitt eget sätt att göra saker på. Som att titta på tv tillsammans med något. I det här hemmet betyder inte det att vi sitter bredvid varandra i soffan. Oftast så betyder det att jag sitter i soffan och kollar på tv, Erik sitter vid sin dator. Oftast så är det även han som valt tv-program... När jag var liten så betydde frågan "ska vi titta på tv?" mer mys med familjen vid tv:n. Idag betyder den att jag sitter själv i soffan, kanske med Theo i mitt knä. Erik sitter vid datorn.
Just nu sitter jag i köket, vid min dator. Varför? Jo, för det känns så anti att kolla på tv med Erik. Känns som att jag lika gärna kan gå och lägga mig. Han pratar ju inte med mig i alla fall. I många fall så kan det kännas som att hans dator är viktigare än mig. Men å andra sidan så är jag extra känslig just nu. Har inte haft tid att ta ut mina p-piller, så jag har varit utan i två dagar. Då blir det ju lite ovant... på nåt sätt.
Nä, jag ska nog gå och sura någon annan stans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0