Tävlar igen

Vilken tråkig blogg det blir, om man bara fyller den med tävlingar... Men ett ganska enkelt sett att kamma hem saker på. Inte för att jag varit den som haft mest tur i detta avlånga land, men ändå... Man måste ju tävla för att ens ha chansen att vinna.

I natt hände det en olycka här hemma. Katten var inlåst, ville ut, men kom ju såklart inte ut. Den gjorde sina behov där uppe i hallen... not nice. Det första jag fick göra imorse var att moppa golv. Först med ättika och vatten, och sen med såpa. Men inget ont som inte har nåt gott med sig. Golvet vart rent, jätterent. Jag ska nog fortsätta på den inslagna banan... först torka med ättika och vatten, och sen med såpa. Men undrar vad parkettgolv tycker om det, någon som vet?

Idag så har jag fått ihop en övning i medicinsk dokumentation, dvs skriva 3 stycken journaler, eller i alla fall sökorden till dem. Det var inte så svårt, men jag är säker på att det blir svårare sen... Lyssnade på lite ord som vi ska kunna om några veckor, och det blir inte alldeles lätt... huga ligen.
Har en hög med fortkortningar att plugga in också. Men det känns lite dubbelt, i journaler ska man inte skriva förkortningar, får jag höra hela tiden, men dessa ska pluggas in. Visst det är väl bra att man kan dem, för man kanske måste höra dem... Ja, ja, jag får skylla mig själv som inte pluggat på detta tidigare. Klantiga, klantiga mig!!!!

Just ja, tävlingsinlägget var det ju oxå ja...

Sobeatavling
Jag är med och tävlar hos Carolina om Kryp & Lekbyxa och Mössa från Sobea! Var med och tävla du också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0