Världens duktigaste lilla plutt!

Det har jag, jag är sååå stolt. Och när blir en mamma så här stolt mitt på blanka dagen? Ja, nästan jämt om ni frågar mig... Men just idag så var det speciellt. Det var precis när vi hade ätit frukost. Erik hade gått upp, han skulle raka sig. Jag hade precis hällt upp kaffet åt mig. Och så säger Theo: issa... issa... Kissa? Frågade jag, Aaah, svarade han. Ska du kissa frågade jag igen? aaah. Jaha, tänkte jag, han får väl prova sätta sig på pottan. Tog av honom blöjan, och han fick sätta sig på pottan, och självklart så kissade han!!! Världens duktigaste lilla plutt! Han är inte ens två år!!! Efter det så gick han och kissade flera gånger, bara för att det var så kul.
Just nu står han och diskar, disk som redan är ren, våran duktiga hjälpreda! Jag har precis duschat, pratat med min låtsaspappa, de ska komma hit om 3 timmar. Då ska vi äta mat. Jag som tycker att det är så svårt att laga mat så att den är färdig på utsatt tid. Fläskfilé är ju inte alltid lika stor, så det kan ju skilja rätt mycket på minutrarna. Vi ska fuska lite, och köpa färdig potatisgratäng. Visserligen kan jag göra potatisgratäng själv, men jag är för lat för det just idag. Vill inte stressa skallen av mig. Sen ska väl ha en god sallad till det också... Vad vi ska dricka till, ingen aning. Men de ska ju köra bil sen, så något icke alkoholhaltigt lär det bli.
Sitter nu med dagens andra kopp kaffe, skriver här, och begrundar diskmästaren.
Idag ska vi äntligen kunna tvätta med våran nya tvättmaskin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0