Glad med tråkigt just nu

Jag blir så glad när jag läser kommentarerna, som jag oftast blir. En Anna har erbjudit mig hjälp, vilket jag säkerligen lär behöva, för det här med grupppsykologi är inte det allra lättaste. Och det kan jag uttala mig om efter att ha läst 5 sidor i en gruppsykologibok. Minns knappt vad boken handlar om... Detta kommer inte bli alldeles lätt. Psykologin kommer nog ställa till det här en hel del, har jag en känsla av.
Någon annan frågade hur lång denna utbildning var/är, den är 1½ år, om man läser den som KY-utbildning och på distans, vilket jag gör. Hur lång tid det tar att läsa den på universitet har jag ingen aning om.
Fick en utmaning också, men den får jag nog ta hand om i något annat inlägg. Just nu så borde jag ju inte ens sitta här, utan försöka förstå uppgiften, och läsa igenom en tråkig text på 50 sidor... Då är det faktiskt roligare med celler och sådant... Men, men, om jag försöker en stund till så kanske ett och annat går in.
På tal om celler så har jag ingen aning om hur djupt vi ska gå, vita blodkroppar tycks vara ett ganska brett ämne, men hur djupt man ska gå inom det, har inte läraren berättat... bra, bra... Eller kanske inte.
Idag fyller lilla mamma år, grattis grattis på 61-årsdagen. På söndag ska vi dit, men då är inte mamma hemma, men jag ska hämta lite böcker där, som nog kan hjälpa mig lite i mina studier. Jag hoppas så i alla fall.
Nu har jag egenligen inte tid att sitta här längre, ska försöka läsa lite mera i tråkboken, sen måste jag läsa lite bloggar, som jag gör varje dag... Igår vart det dåligt med datatid på kvällen, för jag orkade inte ta in datorn till huset, så den fick övernatta i garagerummet... Ikväll får det väl bli ändring på det, så gubben blir nöjd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0