På tal om

Det nya som är på gång här hemma är ju lite renovering, kanske inte för att vi vill, utan för att vi måste. Tvätt och tork ska ut, de står där uppe i badrummet. Där golvet börjar svikta, syns nere i köket, i taket. Så det ska inköpas en kombinerad tvätt och torkmaskin. Den ska stå där nere i köket. Men för att den ska få plats där så måste det först rivas ut en sektion med lådor, vilket i och för sig var rätt snabbt gjort. Sen så är det en hylla som ska bort också, och de tar man också bort rätt fort. Men för att få plats med allt, så måste det in lite lådor på ett annat ställe, där vi har 2 stycken rätt höga lådor, där ska vi sätta in 2 låga lådor istället, så vi får plats med det vi behöver få plats med.
Där uppe i badrummet så kommer badkaret att flyttas på, när ekonomin tillåter så ska det in en duschkabin där. Eftersom golvet lutar åt fel håll, det har ju blivit så eftersom det sjunkit. Så en duschkabin blir bra då, då kan man dra ner vattnet som kommer från duschkabinen rakt ner i avloppet. Med den operationen så har man nog räddat badrummet i några år till. Välbehövliga år.
Nu ska jag strax gå och handla frukost. Vi är hungriga, men hade inget mjukt bröd här hemma. Hårt bröd blir jag aldrig mätt på, så nu väntar jag på att det ska bli dags att gå mot affären, som ligger 5 minuter härifrån, så jag kan inhandla det som behövs. Theo har i alla fall fått sin välling, så han är glad och nöjd, kollar just nu på barnprogram med Nathalie.
På schemat idag står nog gräsklippning skulle jag tro, nåt mer vet jag inte. En annan fråga är väl vad vi ska äta för mat. Jag funderar på att fixa kycklingfile, inlindade i bacon. Med klyftpotatis. Det smakade himla bra förra gången, så det ska det nog göra även denna gång.
Nähe, nu ska jag gå och handla :)
Ha en god frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0