Alla barnen!

Nu är alla barnen hemma hos mig, jag är superstressad och vet inte hur jag ska hinna med allt som jag borde hinna med. Skolan börjar egentligen precis just idag, men hur lätt är det att vara i skolan, när alla barnen är hemma och rycker och sliter i en så fort man ska göra något? Inte så där jätte lätt att lyckas skriva ner diktat då kan jag lova. Men det är ju inte så lång tid, men stressen tränger sig ändå på. Så mycket som borde göras, men som inte görs. Lyckligtvis så har jag bara en inlämningsuppgift som ska göras den här veckan, en presentation i power point om ergonomi. Förra inlämningsuppgiften i just power point i IT, fick jag faktiskt VG på, det hade jag aldrig trott.
I förrgår så var vi ute och åkte pulka, och tanken med den här dagen är att vi ska göra det även idag. Men det är bara så tråkigt att Erik inte vill följa med, och det är hemskt jobbigt att släpa upp ett barn för en backe i en pulka. Det gör att man inte orkar vara där så länge. Men idag är det ju inte så kallt, så kanske kan man få med sig Erik? Ska i alla fall göra ett gott försök. Hade jag haft pengar hade jag köpt en bob till ungarna, men de kostar ju så in i nordens mycket, så man blir nästan mörkrädd. Kollade för skoj skull igenom blocket, hittade en ny i butik, 350 kr. Det var visserligen inte så dyrt, men då kan man ju fundera på vad det är för kvalité på den?
Jag ska i alla fall försöka få fatt på en pulka idag, helst av allt skulle jag vilja få fatt på ett par skor åt mig, men det får vänta tills man får pengar. Utöver det så ska jag komma ihåg att skriva ut min studieförsäkran och skicka in den till skolan, så att jag kan få pengar från CSN igen. Men innan jag gör något annat så ska jag dricka upp kaffet. Fått i mig halva koppen på en halvtimme, behöver jag säga att jag är en långsam kaffedrickare?
Nyåret var i alla fall trevligt, åt middag hemma hos Emma, svägerskan alltså, och hennes familj, kollade på raketer som en massa annat folk sköt, och vi fick vara publik, helt gratis :). På kvällen spelade jag och Emma uno, med blandad framgång, kan man kanske säga ;).

Kommentarer
Postat av: Malin B

Ibland kan man göra rysligt bra fynd på loppisar just när det gäller sådana här vintergrejer. Herr Bayard köpte t.ex. skidpjäxor för 15:- på ett sådant ställe i lördags.

Vad dottern i huset säger om sådana fynd skriver jag inte här, jag bara GILLAR fynd! =)

2010-01-04 @ 20:08:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0