Ännu kallare

Nu börjar jag hata detta hus än mer... igår kväll så gick strömmen 2 gånger på 15 minuter. Lyckligtvis så höll det sig hela natten sen. Man blir hemskt nervös över akvariet. Går strömmen, så stannar pumparna, vilket i sin tur gör att vattnet inte blir syresatt, och då dör fiskarna. 11 grader varmt hade vi imorse när jag kom ner i köket. Inte ens mänskligt. Men hur man än bär sig åt så blir det inte mycket varmare. Ni må tro att vi öser in ved i öppna spisen, men man kan ju inte gärna gå upp en gång i timmen hela natten för att lägga in ved...
För att vi ska kunna sitta i köket idag, och äta en sen frukost så kommer jag ta ner ett element som står i dotterns rum. Annars kan vi inte sitta där.
Idag ska det bli god mat här hemma, blir nog fläskfilé, för den tinar nog snabbast, tror jag. Hade att välja mellan den och en hel kyckling, och kyckling brukar ta lång tid på sig att tina. Så om jag ska kunna vistas där så måste jag nog värma upp stället.
Shoppade fina skor här om dagen förresten. Tyvärr finner jag dem inte på bild på nätet. De är i alla fall bruna stövlar med lite nitar på, med kort skaft. Snygga, svinkalla... men det var väl det första som räknades?! Att de är snygga alltså. I vanliga fall brukar jag leta efter funktionella skor, kollade först på uggs, de såg så varma och sköna ut, men insåg att jag inte skulle kunna vistas ute, om det skulle vara det minsta blött om jag hade dem på mig. Så då fick det bli stövlarna. De är lite stora, så jag ska lägga i en sula i dem, så de blir lite varmare.
Igår kväll så shoppade jag även lite kläder på nätet, men inte åt mig själv. Men jag shoppade en massa fina kläder med mumintryck.
En blå tröja
En randig tröja
En mönstrad tröja
Byxor
Pyjamas
Jag tycker att lindex har mycket snygga kläder till barn, med just barnmotiv på. Sen brukar de hålla också, i alla fall de kläder jag köpt tidigare.
Nästa vecka ska vi nog bege oss in till Marieberg, och ta ut paketet, för det visste ni va? Att ni inte behöver betala postförskottsavgift och fraktavgift, om ni väljer att ta ut paketet på er närmsta Lindex butik? Tycker jag är kanonbra. När vi åker till Marieberg, så ska jag inhandla lite nyttoprylar till mig.
Hoppas att ni får en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Hutter, hutter så KALLT ni har det! =(

Läste härom dagen om att du hade det så kallt på morgonkulan så jag har tänkt på mig varje morgon när jag slängt benen över sängkanten. ;)

Här har vi acumulatortankar (eller vad det nu heter) i pannan, toppenbra. Varmt och gott hela tiden. Jag har det ju så bra att det är mannen i huset som sköter hela baletten.

2010-01-09 @ 23:22:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0