Praktik, dag 2

Jaha, så har man kommit hem efter andra dagen på praktiken. Är i stort sett helt nöjd. Det jag inte är nöjd med, är att jag inte kan vara där mer än en vecka. Hade ju gärna varit kvar där mycket, mycket längre. Har lärt mig himla mycket nytt, nya ord, och ett helt nytt sätt att skriva brev och så där på. Lyssnat på flera olika diktat, där man dessutom hör precis vad de säger, och det är ju helt nytt.
Igår så satt jag faktiskt mest och skrev diktat, som redan var skrivna. Där jag är, på lungmottagningen på USÖ, så har de inte fått datajournaler ännu. Så man skriver journalerna i en mall i word, och sen så skriver man ut det papperet, och lägger i journalen. Men det ska visst vara på gång med datajournaler.
Idag har jag skrivit lite diktat, som redan var skrivna, och så har jag stått i receptionen. Hade gärna fått prova att registrera själv, för att lära mig, men det tycktes inte vara tänkt så riktigt. Sen så har jag hållit på i arkivet, ta fram journaler och ställa tillbaka dem som doktorer och sköterskor är klara med.
Dagarna bara springer iväg, och jag tycker inte att jag hinner göra något när jag kommer hem. Imorgon bitti så blir det superstress... inte helt förtjust i det... Erik som är helt värdelös på att informera om att nathalie behöver gå på morgonfritids imorgon, för Erik ska iväg till Örebro och göra studiebesök på en utbildning som han tänkt gå. Och då ska han vara där klockan 8. Klockan 8 är den tiden barnen brukar vara på respektive ställe i vanliga fall. Inte har han talat om för dagis att Theo ska komma tidigare heller. Blir tokig. Tänk att man själv måste hålla reda på hälften av det han ska göra.
Snart dags för Theo att gå och lägga sig och sova. Måste bara leta rätt på en pyjamas åt Theo. Han hade visst kissat igenom den han hade på sig i natt. Undrar om det beror på att Theo var lat, och halvsov i soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0