Shoppa igår

Igår vart det en ganska lugn och skön dag. Theo hade sovit lite på dagis, ute i vagnen, och det behöver han ju när han är där. Mat hade han ätit, spaghetti med köttfärssås. Vi var på marieberg en sväng. Erik fick sig ett par nya skor, vilket inte var en dag för tidigt, då de han har är spruckna och fula, dessutom så är skonsnörena alldeles för dåliga, de skulle ha bytts ut förra året, typ. Utöver det så fyndade han 3 stickade tröjor, för 160 kr på Jack&Jones. Det vart det till sist i alla fall, det var 70% rabatt på 2 av tröjorna, och på en annan så drog hon bort 100 kr, fråga mig inte varför... Men det var ju snällt. Sen så hade vi presentkort där på 250 kr.
Jag köpte ett par strumpbyxor, och ett par inlägg man kan ha i skor. Hittade en pyjamas till Theo, och även ett par tofflor. Såå söta var tofflorna, de föreställer en röd bil. Pyjamasen är i flanell, och rutig.
Skulle köpa pyjamas till Nathalie också, men det gick ju inget vidare, för jag hittade inget i hennes storlek. Idag var det inget dagis för Theo, han går bara 3 dagar i veckan nu, men 5 timmar åt gången.
Men en sak som jag reagerade på, är att om de inte får sova på dagis, så får de hämtas tidigare. Då blir det ju inte 15 timmar i veckan... För att de ska få ihop det med raster och så vidare. Har de så mycket barn, och så lite personal, så att de inte kan ta rast när barnen är vakna så kanske de borde anställa någon mer. Men det bestämmer ju å andra sidan inte de, utan kommunen. På Theos förra dagis, så hade de i alla fall inte de problemen. Hittar bara mer, och mer brister på detta nya dagis.
Idag blir det pannkaka till middag, kanske gör jag även lite soppa åt mig, men det får vi se. Jag får inte i mig mer än 2 pannkakor sen känner jag mig mätt, 2 timmar senare så är jag vrålhungrig.
Idag ska N gå på fritids till klockan 15, kul för henne. När hon kommer hem så är det dags att börja med maten. Idag är det inte jag som fixar maten, skönt det, pannkaka, och det kan jag faktiskt inte göra. Har försökt så många gånger nu, så jag har gett upp.
Skönt nu, när det inte är så kallt ute, för nu kan vi i alla fall hålla en inomhustemperatur på 17 grader, vilket känns som lyx.
Imorgon ska det veckohandlas, får se vart vi åker. Jag gillar ju Ica i Kumla bäst, men det gör inte Erik. Vi får väl slåss om saken :D.
Lite bilder:
Theo med sina nya tofflor, som fyndades för 49 kr.
Mina nya stövlar som jag köpte förut, men som jag inte hittade någon bild på,
här är i alla fall en nytagen bild på dem! Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Katja

pannkaka låter gott :-) Det ska jag äta till lunch idag.

Tänkte på det där med dagis och 15-timmars. tycker det låter konstigt att de får vara kortare tid om de inte sover, vad gör de med alla större barn som inte sover? Får föräldrarna ta ledigt från jobbet för att komma dit över lunchen och passa sina egna barn då? Låter ju som en riktigt konstig regel och kan ju inte gälla andra än dem som personalen vet att är hemma och kan utnyttja på det sättet.

På Astrids dagis är ju större barnen vakna, och medan de andra sover så är de andra i ett annat rum och läser saga, har lite mys-tid. Astrid som slutat att sova på dagis får vara med de "stora barnen" och hon är överförtjust.

2010-01-14 @ 09:16:53
URL: http://pavargataistan.blogg.se/
Postat av: Elin ett hus till oss

Så kul att ni hittade så mycket. Bra med reapriser nu :) hoppas att middagen blev jättegod. Kram elin

2010-01-14 @ 20:09:44
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilka fina grejer ni har hittat! =)

Extra roligt är det ju förstås när det handlas till fina priser också, helt i min stil så att säga.



Varje ålder har sin charm och problem märker jag när jag läser om dagistiderna. ;) Sådant behöver jag inte lägga energi på längre. ;) Vi hade dagmamma och hon var jätte bra. =)

2010-01-17 @ 14:05:59
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0