Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek är ju ett ganska stort och vitt begrepp. Kärlek kan man ju ha till vad som helst, en speciell blomma, sina barn, en sak, sin sambo, en bil... ja vad som helst. Men all kärlek är ju inte likadan. Man känner ju inte samma kärlek för alla saker. Man älskar sin sambo på ett sätt och sina barn på ett annat. Saker älskar man väl på ytterligare ett sätt.
Kärleken till mina barn kommer aldrig att försvinna, jag förundras varje dag över hur jag kunde få något så fint. Hur något så fint kunde komma från mig, eller i alla fall till hälften av mig. Jag blir glad varje morgon när jag hör dem vakna, hur de sträcker på sig och säger god morgon. Fast det är bara den minsta som säger god morgon, han ligger ju bredvid mig och sover. Den andra säger glatt god morgon vid frukostbordet, oftast pigg som en lärka.
Tösen som har så många drömmar, som vill så mycket, är så envis, alltid så glad.
Sonen är nästan alltid glad, full av energi, envis som få och ett humör som man förundras över.
Den mellersta sonen är den goaste varelse som finns tror jag. Så omtänksam och smart. Räknar som ett geni redan nu, och kramas gärna med mamma :). Men kramas är nog den minsta sonens största nöje också.
Stor kärlek känner jag för min sambo också. Är glad över att jag har någon som honom, och att just jag fick honom.
Kärlek får det att prirra i magen, den första förälskelsen gör att man mer eller mindre kan göra allt för den man är kär i. Gå genom eld om så krävs. Det där pirret i magen gör att man inte kan koncentrera sig, har svårt att äta, svårt att sova... Det är rätt konstigt att man över huvud taget överlever. Oftast när man är kär så är man också glad, och det kan nog förkortas till just glädje... om man nu vill säga kärlek med ett ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0