Dags att skaffa nytt ID-kort

Det är rätt hög tid att skaffa mig ett nytt ID har jag kommit fram till. Mitt gick ut i Juli, och var gång någon vill se mitt ID kort så blir jag smått nervös, tänk om de kollar giltighetstiden på det... då kan det ju bli illa.
Så idag så ringde jag och hörde mig för om det här till skatteverket. Och det var en riktigt oproffesionell människa som svarade, allmänt tjurig och otrevlig, och lyssnade inte alls på vad jag sa, och pratade i mun på mig. Störigt.
Men svaret på allt blev i alla fall att jag måste ta med mig någon som kan tala om att jag är jag.

Igår så var jag till Laxå igen, och det känns bara bättre och bättre, och önskan om att en dag få jobba där blir bara starkare. Detta låter ju himla smörigt... men det är lite som ett drömjobb, trots att man får taskigt betalt och har massor att göra.

Ska snart ge mig upp och duscha hade jag tänkt, för ska jag ta kort till ID-kortet så måste jag rusta till mig lite, så jag ser ut som folk. För det gör jag inte nu, jag lovar.

Något som inte är riktigt lika kul är att mitt eksem har kommit tillbaka, det var flera år sen jag hade kraftigt eksem, men nu börjar det bli riktigt illa igen. Jag smörjer och smörger med mjukgörande och kortisonkräm flera gånger om dagen, men det hjälper inte. Kortison endast 2 gånger om dagen, enligt en sjuksköterskas ordination, hon sa visserligen 1, men nu när det ser ut så här så räcker inte det. Jag har ju haft det här förut, så jag vet vad det handlar om. Så som det ser ut nu så skulle jag behöva träffa en sköterska, eventuellt en doktor, så att jag kan få lite bättre grejer. Men vi får se när tiden tillåter det.

Nu skulle jag som sagt rusta till mig lite.

Ha en fin höstdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0