Kyckling, mat och Hamilton

Passar iaf den här dagen rätt så bra. Och i brist på fyndigare rubrik så får den vackert duga.

Har blivit en hel del gjort idag, samtidigt som dagen har känts alldeles lagom lugn och skön. Sov alldeles lagom länge idag, kände mej visserligen inte jättepigg när jag vaknade, men vaknade till när jag väl kom ur sängen. Minns inte nu när jag klev upp, men vem tusan är intresserad??? Nä, tänkte väl det.

Hur som helst så klockan vart väl ett innan vi kom iväg, och då åkte vi till Reef Zone, mycket fina grejor där kan jag lova... snygga koraller, snygga fiskar, fräsiga anemoner... Fanns mycket jag hade velat ta med mej hem. Men det vart iaf en ny sjöborre. Vi lämnade tillbaka stackars Kent, han höll på ta med sig hela inredningen där han vandrade omkring. Han var helt enkelt för stor för sitt eget bästa.  Det vart en ny, mindre modell, som även är lite mindre taggig, har dock inte gosat nåt med honom, så jag vet inte hur gosig han är. Har dock inte hunnit ta någon bild på honom, det får nog bli imorgon.

Väl hemma så gick vi och hämtade Hamilton, min älskling numera. När han tittar på mej med sitt stora huvud och sina snälla ögon så kan man inte göra nåt annat än smälta... han är ju hur söt som helst... Han fick iaf komma ut på en rejäl promenad. Iaf en timmes promenad. Vi kom fram borta i Bista, vid mekonomen ha ha... Det är ju en bit från oss. Men hem kom vi till sist, och det lät allt som om Hamilton var lite trött när vi kom hem.
Ska ut med honom imorgon med, men då tänker jag nog allt gå själv, att gå med en kar på släptåg är ungefär som att ha ett extra djur med sig... Kanske skulle skaffa nithalsband åt honom och nåt klatchigt koppel till.. vore väl snittsigt på min sambo...

Ica framåt eftermiddagen, veckohandling. Kom hem med 2 stora papperspåsar och en plastpåse med mat, vi fixade lite kvällsmiddag och nu är vi mätta och belåtna.
Köpte nåt skoj på ica, hittade kaffemedkaka... var bara tvungen att prova. Hittade även nån maschmellowcreme... såg lite cool ut.. ska nog göra varm choklad och ha i sådant, bara för att testa. Undrar om det passar bra i en Latte?! Om det gör det så ska jag allt bjuda hit Linda... *bestämmer*.

Annars så känns det lockande att fixa till en halloweenfest som inflyttningsfest. Vet ju några som vill komma iaf, men Erik är lite avig.. även om han inte är helt anti till det hela.

Nu börjar det bli sen kväll, och det börjar bli dags att mäta vatten här hemma i våra båda akvarier. Så det ska vi fixa nu... iaf så tänker jag göra.
Annars har vi kollat lite på nätet efter en hylla att ha bredvid akvariet, där vi kan ha alla olika tester, mat och alla tillsatser som ska ner i karet med jämna mellanrum.

Nähe, dags att återgå till livet... och förresten...
LINDAAAA var ÄÄÄÄÄR DUUUUU??? Miss Ya =)

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0