Packade Hemlisar

Som så mycket annat här hemma, så finns det även packade hemlisar.. Alltså inte packade som i full av sprit och så vidare, utan nerpackade i en plastsäck. Hemlisar undrar ni? Ja galgar då... De heter "hemlis" på ikea... De flesta galgar vi har är ju därifrån, förutom några uråldriga som hängt med sen urminnes tider...
Men jag har fått en hel del gjort idag, inte bara jag för den delen, Erik har gjort en massa, och så var Lasse och Marita här och hjälpte till oxå. Så nu bor vi i en tvårummare. För barnens rum är tomt, och dessutom städat. Så skönt att ha det gjort. Dessutom så är några skåp i köket städade och urplockade.

Vad har vi mer hunnit med att göra idag då? Fikade lite här hemma när vi hade städat och packat en kärra full med grejor, smakade bra. Och senare så åkte vi till Marieberg, var in på Silvan och kollade, var även in på K-rauta. På vägen hem så tankade Erik bilen. Väl hemma så fixade jag maten, Erik rakade sig och duschade. Kollade på tv en stund, och sen så packade vi ännu mera saker här hemma, som ska iväg till Fjugesta imorgon.

Imorgon, å vad jag ser fram emot imorgon, ska iväg å hälsa på Karin då, i hennes nya lägenhet, det ska bli så skönt att komma hemifrån en stund, och vara ifrån Erik, för att vara riktigt ärlig. Visst, han jobbar om nätterna, men då sover ju jag, så det märker jag ju inte mycket av. Inte så kul att smyga runt här hemma och försöka vara tyst, och samtidigt försöka få en hel massa gjort. Det är ju inte många dagar kvar nu. Vi bor kvar här tills på söndag, sen så bor vi i Fjugesta... söndag till Onsdag (tror jag) så sover vi hos Lasse och Marita. På Onsdag ska vi skriva en massa papper, dvs försöka skriva ett antal likadana autografer på ett antal papper... Men tänk, snart äger vi ett hus, jag och Erik.. huga, tiden har gått fort, vi ska ha barn dessutom, å allt inom loppet av himla kort tid... Mäktigt när man tänker på det.

Nu väntar jag bara på att Erik ska åka till jobbet, sen ska jag lägga mej i badet, försöka läsa lite och sen så ska jag försöka sova i bra tid...


Kommentarer
Postat av: svägerskan

Visst träffas man mycket ändå när ens sambo jobbar natt .....jag är hemma den här veckan pga ryggen o det är inge skoj när kl börjar närma sig fredriks uppstigning....måste umgås med en trött o små tjurig sambo *ler* ....KRAM kram

2007-08-22 @ 14:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0