Sommar, sommar, sommar

Äntligen har vi fått lite sommar, även om jag frivilligt skulle kunna lägga mig i ett kylskåp.. (frys känns för kallt). Men det känns som om man bör njuta av den lilla sommaren man får. För det har ju varit riktigt pissväder här egentligen. Å så länge jag slipper svälla upp med en massa vatten, så är jag nöjd. Än så länge har jag inte speciellt mycket vatten i kroppen. Har nog lite i benen, men inte så det spänner eller gör ont, har inte heller nåt i fötterna, och känner inget i händerna heller, men jag törs inte ha ring på mig.

Idag har vi varit iväg till Fjugesta och kollat till Kisse, allt var bara bra med henne, fyllde på hennes mat, bytte hennes vatten, och vattnade lite blommor. Jag snodde även deras skrivare en liten sväng. Ville skriva ut en kupong så att jag kunde få ta ut en box från babyproffsen gratis. Var där och hämtade den idag. Var väl egentligen inget jätte speciellt i den, men kul att hämta den i alla fall. Finns himla mycket coolt där, som jag vill ha.. eller rättare sagt som vi vill ha. Har snöat in på häftiga bäddset, finns många coola och snygga.
Så efter att vi varit i Fjugesta så åkte vi till Marieberg. Kollade lite på ikea, och så var vi in till själva mariebergs centrum, kommer bli himla snyggt där sen, när allt är ombyggt och klart. Iaf om man kollar på ritningar och så. Står att det ska gå från 60 butiker till 110... kommer ju bli gigantiskt.

Kollade upp här om dagen om abonemanget på min mobil, det är ju bundet ett tag till, och har inte tänkt att byta bort det heller, då det passar mig jättebra. Men min telefon är inte så bra längre. Eller den kan göra vad den ska men joysticken i mitten har tappat sin gummiplutt, så den finns inte kvar längre, och så kan jag inte ta kort med den längre, iaf inte så att de blir bra. Men i September så får jag iaf byta telefon utan kostnad, och bara förlänga abonemanget, känns bra :-). Återstår att se om jag kan hitta någon som är lika bra. Har hittat en som är rysligt snygg, men den har ingen radio, å och det vill gärna jag ha.

Annars så närmar det sig med stormsteg med flytten. Barnen har åkt hem å jag saknar dem nåt otroligt. Gick över förväntan att ha dem här i två veckor. Har nästan dåligt samvete över att de inte bor hos mig. Och när jag bodde själv i Storå och hade dem varannan vecka så orkade jag knappt med dem, orkade nästan ingenting. Men jag gissar att det var en form av utmattning, att jag var så avdankad eller vad man ska säga efter att ha gått ifrån deras pappa, en flytt och mycket som var jobbigt, då kändes det som en börda i sig att ha barnen varannan vecka. Så på nåt sätt så kändes det jobbigt att de skulle vara här i två veckor, som inte Erik är van vid.. han är ju van vid att de är här varannan helg. Men både han å jag tycker att det gick över förväntan att ha dem här. Det gick bra till sist, det vart ju en omställning för barnen, och det satt väl avtryck i deras betéende. Och efter att vi bråkat om uppfostran och så vidare så kändes det som om vi vart mer enade. Till och med Erik tyckte att det var skönt att ha dem här... (höll på sätta i halsen när han sa det).

Är annars glad för kompis Karins skull, som äntligen slipper att bo i Varberga, hon har fått tag på en större lägenhet i Tybble, skönt för henne. Hade gärna hjälpt henne att flytta, men det känns som om jag har mitt att stå i här, tyvärr.

Annars försöker jag fundera ut på vad som är kvar att köpa till bebis, och så funderar jag på hur lång tid jag egentligen har kvar innan det är dags för förlossning. Undrar även hur mycket vi hinner få i ordning hemma innan bebis kommer. Sist men inte minst så undrar jag hur Erik kommer reagera över förlossningen, måste försöka prata igenom den med honom på nåt sätt, vet bara inte riktigt hur. Å så är det ju funderingar om vad man ska packa i väskan till BB.

Nästa helg på lördag ska jag vara barnvakt åt Leo i några timmar på kvällen, hans föräldrar ska iväg å kolla på Per Gessle som spelar här i Örebro. Det ska nog gå bra :-). Får se om Erik följer med mig... så jag slipper sitta där själv.. annars går ju det med bra.

Nähe.. nu ska jag kolla det sista på lyxfällan.. som jag redan sett en gång...

Kram på några stycken :-)

Kolla in den fina buketten med blommor, sådana fick jag nästan varje dag när de var här!!

image5










Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Man blir GLAD av vackra blommor och gratissaker! Kram på dej!

2007-08-07 @ 15:01:47
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0