jobba??

Jo, det ska man ju göra, för att vara nyttig i detta samhälle. Och självklart jobbar jag, iaf i den mån jag kan. Det känns som om den där lite högre uppsatte äntligen har förstått att jag inte hinner med att göra allt som de en gång sa att jag skulle göra, så nu får jag lite hjälp. Men det blir ju duktigt stressigt. Huga säger jag bara. Längtar absolut inte till måndag. Men jag ska tjata på den riktige arbetsledaren att jag vill lära mig att göra nåt annat.

Just ja, fick förlängt till sista mars på jobbet med. Undrar om/när Robustus kommer att höra av sig. Men de sa ju till mig: "don't call us, we call you", för att låta lite häftiga antar jag. Samtidigt så känns det ju jäkligt fel att börja på ett jobb när man faktisiskt är gravid i vecka 8.

Just det ja.. jag är ju gravid i vecka 8, trevligt, "sprattel" inne i magen känner jag visserligen inte än, men den lille parveln är väl ungefär 3 cm lång.

Har ont i magen mest hela tiden, känns som mensvärk, går ut i svanken, så det är inte helt skönt att stå och jobba, och lyfta tunga saker... Och på vissa av sakerna som gör, dvs golven, så ska det på isolering, och limmet till det luktar så in i nordens illa, så jag mår illa av att känna lukten av det. Känns som om jag ska kräkas av det. *blääää*.

Käkade frukostbuffé i morse på jobbet, gudars så gott det var, det borde jag äta fler gånger, och jag borde äta bättre frukost här hemma. Där vart det iaf yoghurt, tekakor med skinka och paprika på, och så ett löskokt ägg. Jag var iaf mätt i nån timme efteråt... otroligt...

Slutar ju tidigt på fredagar, skönt som tusan kan jag tala om. Var hemma vid 14-tiden, tog lite att äta, sen kröp jag ner bredvid erik i sängen, och somnade ett par timmar, gissa om det var välbehövligt. Kände mig som en ny människa när vi väl klev upp ur sängen sen.

Vi gick till haga och tog ut pengar, har beställt mat, väntar på att den ska komma, hungrig som en varg, så hungrig så jag mår illa, vilket inte är helt bra så klart... men, men... nu måste jag dessutom gå på toa...
Intressant att veta?? Nä.. tänkte väl det...

//Linda <3 Erik

Just ja.. har kommit på att det faktiskt kan vara skönt att ha hela sängen för sig själv, kan ta så mycket täcke jag vill, och jag kan ligga hur jag vill i sängen, utan att någon klagar...

Kommentarer
Postat av: svägerskan

bra linda att komma på allt positivt i det lite jobbiga....hihihihi...vi nattänkor får hålla ihop .....*krama om*

2007-02-23 @ 21:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0