Det går fort när man har roligt...

Fast jag vet inte om jag haft så där överdrivet kul iofs.. men vi kan ju iaf låtsas.Om inte annat så har jag inget att klaga på, så allt har nog varit rätt bra, mest hela tiden.
Erik började jobba natt förra veckan. Ganska skönt att få ha sängen för sig själv om nätterna, men tomt kan jag lova att det är. Okej, vissa jobbar ju natt på heltid, å det vore nog nåt för Erik, han är betydligt piggare och gladare när han jobbar natt än när han jobbar förmiddag. Men det tar ju på kroppen att jobba om nätterna.

Har haft barnen här i helgen, de är här ännu. Jag väntar på att mina föräldrar ska komma, de ska hämta dem. Nathalie ska vara hos mormor och morfar i några dagar, alexander har redan varit där. Det resulterade i att han och mormor åkte å handlade kläder... när han kom hit så vägrade han ta av sig de kläderna, det var ett linne och ett par schorts... Tur hon hade köpt ett par långbyxor... de kunde han gå med på att ta på sig. Idag fick jag på honom ett par andra byxor i alla fall, för de han hade fått av hans mormor var rätt lortiga vid det här laget.

Undrar jag vart de har tagit vägen någonstans, mina föräldrar alltså... de skulle komma mellan halv tolv och tolv.. å jag ska på stan, ska vara där halv ett... bah..

Har varit lite duktig den här helgen. I går kväll så gjorde jag chokladbollar (föredrar att egentligen kalla dem deras orginalnamn...men med hänsyn till resterande av sverige så låter jag bli). Idag när barnen var ute så gjorde jag äppelpaj. Har inte smakad den ännu, men den vart säkert bra. Fast jag råkade visst ha ugnen lite för varmt, det vart lite bränt... men, men.. jag tyckte det gick så långsamt när jag hade den i ugnen på 175 grader, men det är tydligen lagom för att slippa att det blir bränt.

Trist väder är det ute oxå, undrar om det ska bli så här resten av sommaren med? En tråksommar med andra ord... ja, ja.. vad gör det, då slipper jag tycka att det är så varmt. Jag tycker numera att det är lagom temp i sovrummet när det är 16-17 grader varmt där inne.. Förstår inte varför Erik tycker det är kallt.. det är ju sköööönt...

Vad tråkigt jag har, just nu... har inte nåt att göra, eller egentligen så sitter jag väl bara å väntar, å tänk att när man väntar på nåt så där det alltid extra lång tid. vilken tur att man kan roa sig med att blogga då.

Kan ju kasta lite galla över mitt ex oxå... ett nöt kan man kalla honom. Påminde honom kvällen innan han skulle komma hit med barnen att han skulle ta med regnkläder... till nathalie och alexander. Jo, smart av honom.. han packar ner regnkläder och skor, stövlar och sandaler, foppatofflor och sånt, till alexander. Nathalie fick regnkläderna med hon oxå.. men hade han tagit med några skor åt henne?? Nej, hon kom i sina flip flops... hon hade inga andra skor med sig... Tur att hon fick låna av alexander då, de har lyckligtvis samma storlek på skorna... iaf när deras farmor köper deras skor...  Så det slutade ju med att barnen kunde iaf inte vara ute när det regnade... för att Nathalie bara hade flip flops med sig.. blir lite kallt i regnet då, när det bara är 12 grader varmt ute...
När de kom hit barnen så märktes det att alex varit hos mormor, för han hade lagom stora kläder på sig. Dvs kläder som passar. Nathalie där emot hade ett par gamla, fläckiga och missfärgade byxor som det var storlek 86 på... behöver jag tillägga att barn som är 6 år har oftast storlek 110 till 116? Deras farmor hade väl modifierat byxorna... dvs tagit ur resåren ur dem. Nu är de trasiga, knappen hoppade bort.. tur det ;-).

Fortfarande har de inte kommit.. vart ääääär deeee???

Nä, det får räcka för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0