äckeldjur

Jag hatar dem... de där som kan liknas med de hemska fotbollsfansen som kallar sig för gnagetfans... Fast nu snackar jag om djur... de där svarta med gula ränder på... de där som kan stickas och som bygger bon på opassande ställen... Fattar ni vilket hemskt djur med 6 ben och vingar jag snackar om? Just det... GETINGAR...
Hade fönstret öppet till sovrummet under natten. Vaknade när det började ljusna ute (då persiennen inte är av modernaste och mörkaste modell), och det samtidigt surrade lite. Kisade lite mot fönstret och såg en geting. Orkade inte slå ihjäl den just då, och rätt vad det var så vart det bara tyst. Ah skönt tänkte jag, den drog. Tänkte nästan kalla den smart där ett tag. Men det tog en stund, så var den tillbaka igen. Och så flög den ut igen... och så där höll det på tills jag vaknade ordentligt, och insåg vad den höll på med. Den byggde nämligen ett getingbo i våran gardin i sovrummet. Så nu är jag rätt bestämd om att de där djuren inte hör hemma i det fria.. de kan möjligen få finnas i särskilda områden... som stora inhängnader i glas osv.. Där de inte kan bygga bo i närheten av mig.

Annars så har den här dagen varit himla varm. 27 grader enligt våran termometer. Vad har vi gjort då? Varit till marieberg faktiskt, och shoppat lite. Jag hittade en klänning, modell väldigt urringad, får nog ha den med ett linne under... så man inte visar hela härligheten... Passade iaf på att sova länge idag, och Erik lät bli att jobba över idag, som han hade tänkt göra från början. Inte mej emot alls. Så det vart en dag bara för han och mig, och den behövdes verkligen.

Bebis kickar på som en tok där inne. Märks att jag har gått runt mest hela dagen idag, och bebis har sovit mycket. För nu så lever den runt vill jag lova. Men det är mysigt. Får se när den tröttnar och somnar om.

Hämtade hem vagnen här om dagen, trevligt. Fast det vart trångt i hallen, men det gör inget hi hi.

Kollade på IKEA idag, och så var vi in på babyproffsen, hittade så himla häftigt lakan på babyproffsen.. eller jag hittade inte, det var Erik som hittade he he. Ett med döskallar på. Lite fränt är det ju... Synd att det kostade så mycket. Men man blir lite sugen på att köpa nåt dyrt lakan... bara för att...
Men vi var in där av en anledning, vi skulle hitta en mössa till bebis. Okej, det är ju egentligen ingen panik... men ändå. Hittade en ljusblå... så kommer det ut en tös så får hon stå ut med att ha en ljusblå bomullsmössa på sig. Hittade nämligen inga vita, i rätt storlek.

Det vart en sen middag här hemma, Erik vart bortskämd, då jag fixade maten och serverade den på tallrikar, hade lagt upp lite fint med pasta och skinksås. La även på tomat och paprika. Behöver jag säga att jag föredrar att äta grönsakerna... Vet inte vad som hänt, men tomater är rysligt gott... har lite förkärlek till dem, men inget sånt där sug, som man annars kan ha när man är gravid.

Nu är det fotboll på tv, eller det är 2:a perioden nu, och det står 5-0 till Sverige... trevligt... men jag vet inte om jag kan påstå att jag bryr mig... inte speciellt mycket iaf.

I helgen ska vi vara kattvakt igen, och så kommer barnen hit... blir väl full rulle kan jag tänka mig. Måste nog införskaffa solskyddsfaktor till dem.. Även om ingen av dem brukar bränna sig i solen.. de blir så härligt bruna mina barn... undrar vem de tagit det ifrån... Inte kan det vara mig i alla fall, för jag blir då rakt inte brun...

Nähe.. nu ska jag fortsätta surfa... å slökolla lite på tv:n.

Kommentarer
Postat av: Svante

Vad är så hemsk med att vara fan av gnaget. jag är det och mig känner du. det finns en klick i varje fotbollsklubb som vill bråka, och detär dem som förstör för klubben. Jag har jobbat på läktarna på råsunda och sett det. Så det du tycker r hemskt finns i klubbar som Hammarby, Djurgården, Malmö FF, Helsingborg, IF, IFK Göteborg, Gais och även i Örebro SK. Så att generalisera hulliganism med AIK är fel.

2007-06-08 @ 09:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0