Jag sa inte...

Att jag hatade huliganer och fotboll. Jag liknade bara getingar med gnaget fans... av den enkla anledning att de har samma färg. Hade de varit röda oxå, hade jag kunnat säga att det var brynäsfans...
Fick följande kommentar:

"Vad är så hemsk med att vara fan av gnaget. jag är det och mig känner du. det finns en klick i varje fotbollsklubb som vill bråka, och detär dem som förstör för klubben. Jag har jobbat på läktarna på råsunda och sett det. Så det du tycker r hemskt finns i klubbar som Hammarby, Djurgården, Malmö FF, Helsingborg, IF, IFK Göteborg, Gais och även i Örebro SK. Så att generalisera hulliganism med AIK är fel."
Och människan tog det visst som att jag hatade fotboll och dess klubbar. Det skrev jag faktiskt inte... men liknelsen jag gjorde var färgmässig, men om folk vill fortsätta ta illa upp så är det väl fritt fram. Det är ett fritt land, och man får säga precis vad man vill.

Idag är det hur som helst fredag, Erik jobbar eftermiddag, men han kommer väl hem snart tror jag. Imorgon blir det trevligt, en först klockan 16. Gissar att jag kommer få fler dumma kommentarer om jag skriver vad, men jag tar risken, annars blir väl flertalet nyfikna.
Hur som helst så ska vi skriva papper för att flytta till hus. I Fjugesta. Allt känns så rätt, och det där huset känns så hemtrevligt. Okej, jag har bott i hus en gång, ägt och så. Jag vet  vad det innebär med trädgårdar, gräsmattor och allt annat runt om kring som ska fixas. Men det var mycket skillnad på den tiden. Mitt liv är ett annat nu, och jag är jätteglad över att flytta dit. Kommer längta som en tok. Allt är klart med banken med, så det är bara att skriva papper där oxå.

Idag kanske jag ska åka till Karlstad, beror lite på Erik, jag tror att han kommer att klara av att lägga ungarna själv, och han måste faktiskt prova och lära sig. Jag kan ju inte vara hemma jämt när de ska vara hos oss. Det gick ju bra förut när han skulle duscha Alexander, så jag tror och hoppas att det kommer gå bra den här gången med.
Pratade med barnen om det, och så, så att de vet vad som ska hända och så där.

Annars då? Jo, en riktig kanonsommar har vi fått, ska inte gnälla... men det är svårt att låta bli nu när man är gravid, för det blir så mycket varmare då... Sitter still och blir helt blöt ändå... inte helt kul... Men det är väl bra att det blir sommar i alla fall. Har ju faktiskt tjatat om att jag vill ha sommar, så då får jag väl ha den här, och njuta av den.
Hade varit roligare om man hade kunnat bada ute i poolen, men det kan man inte göra heller, tyvärr, för den har de inte fyllt med vatten än... tyvärr. Tycks vara rätt mycket försenat. Det var lite fel på den, så de var tvugna att fixa lite på den, och den ska visst besiktigas för att den ska bli godkänd igen.  Återstår att se när det händer.

Nä, nu är Erik hemma, så nu ska jag vara lite social :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0