Signerat å klart!

Ja, tänk va, så var man husägare (nästan iaf, blir ju inte vårat förens tillträdelsedagen), för andra gången i mitt liv. Det är nog inte alla som är 27 år som lyckats med att bo i 2 hus. Därimellan har jag bott i lägenhet och bostadsrätt med. Så nu har jag erfarenhet från allt.
Idag klockan 16 så var det iaf dags för att skriva papper. Åker till våran blivande hemadress, plingar på och kommer in, och det känns bara bättre och bättre för varje gång som man kommer in. Jag fullkomligt älskar det nyrenoverade köket. Och att få sitta och tänka på allt som man kan ändra och bättra på... känns så lockande. Jag hoppas att de som bor där nu snart hittar en lägenhet som de vill bo i. Och så hoppas jag att det är många som vill komma hit och kika på våran lägenhet... hoppas självklart på en massa budgivning som trissar upp priset...

Innan vi skulle iväg och skriva papper idag, så var vi in till svärföräldrarna en sväng, fast de inte var hemma, och det visste vi ju. Men mäklaren hade lämnat kontraktet där, så att vi kunde läsa igenom det i lugn och ro. Och tur var väl att man fick göra det, för när det väl var dags att gå igenom det med säljare och mäklare, så hade jag ju barnen med mig, och kunde inte hela tiden koncentrera mig på vad som sas. Inte var det helt enkelt när bebis ligger så långt ner h*n bara kan, så det gör ont i precis varenda fog. Men hur som helst så kom det ett rejält åskväder, blixtrade, dundrade och hade sig.

Vi vart sena hem, barnen var hungriga, och jag själv var hungrig som en mindre varg. In på Ica och handlade så vi kunde göra kycklingsallad, och hem och gjorde den. Vi åt allihopa, och efter maten fick barnen kolla färdigt på film som de började kolla på innan maten. Till det så fick de sitt lördagsgodis.

Denna värme som har varit nu har lett till att vi har ett alldeles för varmt akvarium. Vi kollade nyss... 31 grader... alldeles på tok för varmt.. För att vara normalt så ska det hålla 26 grader. Så vi har ju tur att allt inte dör nu. Fiskarna kan ju må dåligt av värmen med.

Nu är det snart dags att fixa barnen för natten, då det är dags för dem att lägga sig snart.

Igår var jag förresten inte hemma, barnen fick vara hemma själva med Erik, som fick ta hand om allt. Jag ordnade bad med skum till dem, och åkte iväg när de satt i badet, och jag hade förklarat att jag skulle iväg bort. Allt hade tydligen gått bra, och barnen hade somnat vid 21-tiden. Så nu vet Erik hur det är att ta hand om 2 barn själv. Han var inte så förtjust i det när jag åkte, han tyckte att det var onödigt och så vidare, att de bara skulle bråka och ha sig. Men jag kan ju inte vara hemma precis jämt, bara för att han känner sig osäker.
Vad jag gjorde?? Jag åkte lastbil med Emil, till Karlstad fram och tillbaka. På vägen dit vart jag bjuden på mat... mums och jättetack till Emil, kände mig riktigt bortskämd. På väg därifrån så gick jag in på OK-Q8, och skulle köpa en festis, i kassan stog en medelålders man.. som fånglodde på mina bomber *asg*. Hade rätt kul åt det, när jag inte ens hade särskilt urringade kläder... men, men...

Nähe.. nu ska jag försöka göra nåt så jag inte smälter bort här hemma.

*glad* äntligen.... jag <3 erik

Kommentarer
Postat av: svägerskan

sköj för dig att å komma bort lite...klart man måste unna sig det ibland

2007-06-12 @ 23:22:05
Postat av: Malinbayard

Vilken känsla att få signera husköpet!!!
Varmt lycka till.

2007-06-13 @ 07:48:36
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0