Frustrerande

Är det att bo med Erik ibland. Å jag är väl rätt otålig ibland, särskilt nu. Men det snackas om att det ska renoveras här, har vi sagt, vi har kollat på halltapeter och så, har kommit fram till vilka vi vill ha och så vidare. Men nu tycks det inte hända nåt mer. Det ska upp lister i vardagsrummet, som fortfarande inte har kommit på plats, sen vi flyttade hit. Erik ska köpa en speciell sorts spik, med plugg som ska vara till listerna, finns på biltema. Har han gjort det än? Nej, det har han inte. Idag fick jag honom att ringa sin pappa, och prata om det hela. Men de skulle ju bort i helgen, kom jag på lagom när han ringde, för vi har ju faktiskt lovat att vara kattvakt. Men det skulle vara skönt att slippa vara så drivande i det hela. Får dessutom alltid känslan av att mina barn alltid är i vägen om det ska göras nåt. Om de ska sätta upp listerna här hemma, så ska jag gå iväg med barnen till Emma och Leo. Visst, jättekul för barnen och leka, men räcker det inte med att de är ute? Varför är de så enormt mycket ivägen när han ska göra nåt. Man får väl försöka be dem hålla sig på sitt rum, eller så kan de väl stänga in sig i vardagsrummet, hur svårt kan det vara liksom??? Ja, ja nog gnällt om det.

Har Nathalie här fortfarande, hon ska vara här ett tag till. Skönt, men hon börjar gå mig på nerverna. Mamma, mamma, mamma, mamma.... hon är aldrig tyst, ska alltid prata, och pratar hon inte så sjunger hon. Har världens bästa förmåga att stå i vägen. Men, men, hon är go ändå, hon är ju som en helt vanlig 6-åring.
Vi var i alla fall på stan idag, jag och Nathalie. För babyskyddet som vi köpte fattades det grejor till. Så kallat komfortinlägg och bältesmuffar. Så det var vi och köpte. Hittade även en body och ett par byxor till bebis, i storlek 50. Har nästan inget i storlek 50, det kan ju vara bra att ha nåt, även om de inte kan ha det så himla länge.
Sen så köpte vi ett par strumpor till Nathalie. Vi tog även en fika på Wasa mitt i stan. Efter det så gick vi in i den stora kyrkan, Nathalie fick tända ett ljus för sin Farfar, och frågade sen när vi kom ut ifall hennes farfar skulle komma tillbaka, och att hon saknade honom. Jag förstår mycket väl att hon saknar honom, jag känner ju samma sak när jag tänker på min pappa. Så jag tände ett ljus för honom.

Igår var en sån här mäklare här, och värderade våran lägenhet. Den har stigit i värde sen vi flyttade hit, men vi får inte så mycket vinst om vi flyttar nu. Å andra sidan ska vi inte flytta ännu, och jag har tänkt att vi ska renovera lite mer innan vi flyttar härifrån. Vill gärna byta ut tapeterna i vardagsrummet, men Erik tycks inte vara allt för förtjust i det... Tänkte att det kunde vara bra att få allt gjort innan bebis kommer. Vår renovering i hallen ska vi ju ta från fonden, då kan man ju lika gärna fortsätta i köket när man ändå håller på.
Funderar även på hur mycket det kan tänkas kosta att måla om skåpluckorna, jag menar om man gör det själv. Visst, det är ett himla slit med att spackla igen hålen, slipabort gammal färg, göra rent dem osv. Men efter en sådan målning så skulle det ju se fräschare ut i köket än vad det gör nu. Sen köpa nya handtag till luckor och lådor. Skulle fräscha upp ordentligt.

Nähe, nu har jag inte mycket mer att skriva om, så jag ska ta och förflytta mej till soffan.

Just ja.. tack Emma för att du var barnvakt i några timmar här om dagen, verkligen en jättehjälp. Du får säga till om du behöver hjälp med Leo någon gång!

Kommentarer
Postat av: svägerskan

tackar....det var så lite så ....Nathalie är ju riktig pärla.....när hon vill hihihi.....Leo är ju likadan. ... ska absolut säga till om jag vill ha hjälp.....kram

2007-05-17 @ 07:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0