10 dagar och en helg

Ja, tänk... vad dagarna går fort. För 15 dagar sen föddes Theo, de där 10 första dagarna som man har tillsammans är nu slut, alltså när man är hemma båda två med bebisen. Och hjälp vad tiden går fort. Vill inte att han ska växa så fort, vill att han ska ha de där pyttesmå bebiskläderna ett tag till... okej, de är bebisar när de har storlek 62 också, men det känns ju inte likadant. Men tyvärr så kan man ju inte göra nåt för att förhindra det. Och samtidigt så är det ju kul att se när de lär sig nya saker, när de börjar le, fokusera blicken och så vidare. Men ändå, de luktar ju så gott när de är så här pyttesmå. Skulle vilja kunna konservera den där doften.... Tänk om jag aldrig mer får snusa på bebis?? (hemska tanke).
En helg kanske ni undrar, ja helgen som var, så var mina "stora" barn här, och det var fullt ös. Kunde jag dela mig i två delar så skulle jag göra det, men många gånger kändes det som om jag behövdes på massa olika ställen samtidigt. Samtidigt får jag dåligt samvete för att jag inte hinner med dem på samma sätt nu som jag gjorde förut, när ingen bebis fanns. Men, jag får vara glad att det inte tycks vara någon större avundsjuka, barnen är gärna med å tittar när han ska äta, och när vi byter blöja och kanske även byter kläder. Då är det spännande saker. Fast av någon märklig anledning så är det tydligen jätteroligt när han skriker... då står de å fnissar, å jag står å tycker synd om Theo. Skriker gör han ju inte så ofta, bara när han är övertrött... Eller när nåt går på tok för långsamt. Han har dåligt tålamod den killen. Sen så tycker han ju inte om det här med att byta blöja, men det går bättre och bättre. Bada har ju varit nåt som varit riktigt hemskt det oxå, men igår så badade vi tillsammans i badkaret. Då gick det bättre, för då var ju mamma nära. Sen kunde man ju passa på å tröstäta oxå tyckte Theo :-). Efter badet så vart han insmord, fick en torr blöja, en ren pyjamas och så fick han äta ordentligt först här nere i soffan och sen uppe i sängen. Sen sov han rätt så gott, nära, nära mig. Vaknade 3 gånger i natt och ville ha mat, vi kom inte upp ur sängen förens klockan var halv tolv he he. Men den sista timmen så var vi nog vakna båda två, men vi låg å mös.

Idag har Erik börjat på sitt nya jobb, får se när han kommer hem, har för mig att han skulle sluta halv fyra idag, så vi får se när han dyker upp här hemma. Jag hoppas i alla fall att det gått bra och relativt smärtfritt så här på första dagen. Gissar att det nog var väldigt mycket info... hur ska han komma ihåg allt det??

Svärmor och svärfar kom hit i förmiddags, och tapetserade färdigt i vårat stora vardagsrum. Så nu sitter tapeterna på plats i alla fall, och man kan börja ana att det kommer bli ett himla snyggt rum där inne, när allt väl blir klart. Vi ska hyra den dära slipmaskinen igen, och slipa andra halvan av golvet. Erik hade först tänkt att slipa det för hand, eller skrapa rättare sagt, men det kommer ta en himla tid, så det är i så fall bättre att vi får städa en gång till där inne, och få golvet klart på några timmar. När det är slipat och damsuget där inne så ska det på med en dämpningsplast, och sen ska golvet på... Ett mörkt ekgolv (laminat). Det kommer bli ruskigt fint!! Sen blir det spännande att möblera där inne, det kommer bli öppna ytor där inne, tror det blir allra bäst så.

Pratade med mamma här om dagen och hon vart nästan ledsen. Vi hade nämligen varit där när hon inte var hemma, hon var i Åland, och Gunnar var hos min morbror. Vi skulle nämligen hämta de stora barnen i Fredags, och Erik skulle lämna sin laptop på sitt jobb, en sån där hyrdator. Och då skulle jag vara där så länge, men jag glömde nyckeln dit, så det vart lite krångel. Berättade det för mamma på telefon sen, å hon ville så gärna att vi skulle komma dit igår, hon längtar väl efter Theo förstår jag... hålla bebis får man ju inte göra varje dag i hennes ålder. Ska ringa och höra med henne om vi kan åka till Marieberg någon dag, bara hon, jag och Theo... tror mamma min skulle gilla det, återstår att se om Theo uppskattar det. Det var så längesen jag gjorde nåt med min mamma, å vi har väl inte världens bästa kontakt, men ibland så kommer vi bra överens... tror en sån period har infunnit sig nu.

Just ja, när vi var i Linde så skulle jag ju även träffa Niina, hon hade paket till Theo, en jättefin body, som kommer bli välanvänd sen, och så fick han en helsnygg randig fleesefilt, och en liten nalle... urgullig. Tack så himla mycket!!

Nähe, nu ska jag ta hand om lite tvätt, måste hålla efter Theos kläder, han har en förmåga att kräkas lite, å jag vill inte att han ska ha kläder som luktar kräk... Även om det så bara är en liten prick, som inte ens luktar nåt... Kanske är en petitess... men han ska ha rena fina kläder på sig.. så det så *punkt*.

Ha de gott!

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Såklart du vill att killen ska vara FIN!
Hoppas att allt har gått bra för den store herr´n i huset på nya jobbet.

2007-10-29 @ 15:33:23
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0