Snart är det jul i vårat hus

Tänk att allt kan gå så himla fort när man har barn. Man får inget gjort känns det som. I alla fall inte med en stycken gnällig Theo. Men nu är han visserligen sjuk. Men annars om jag försöker göra lite nytta så ska det gnällas på hög nivå. Känns som att många hinner med att diska och städa när de har barn. De lyckas damsuga när barnet sover. Men inte jag. Drar jag igång damsugaren när han sover, så vaknar han. Försöker jag ställa in i diskmaskinen när han är vaken så är han snäll och plockar ur allt åt mig.
Men som han låter nu så får han gå på ventoline några dagar till, han är väldigt slemmig och hostar mycket. Hade gärna haft något bättre mot hostan, men jag gissar att det inte finns för så små. Har visserligen läst att man kan ge Lepheton från att de väger 12 kg, men det törs jag inte utan läkares ordination.

Idag åker Nathalie till sin pappa, och stannar där till på Söndag. Då kommer både hon och Alexander hit och stannar här en vecka. Men nu under helgen när vi inte har så mycket barn här hemma så ska vi försöka julpynta och städa odentligt. Theo ska få vara hos sin farmor och farfar imorgon några timmar så vi kan få något gjort i alla fall.

På söndag så ska jag åka in till Örebro och köpa nåt jag kan ha på mig på julafton. För som det är nu så har jag inget som jag tycker passar. Långklänning vore ju tjusigt, har en som är riktigt snygg, men den är jag lite för rund för hrm...


Annars så ska jag på kryssning nästa år, och det ska bli härligt, utan barn. Nathalie och Alexander får vara hos sin pappa och Theo ska vara hos mormor och morfar. Det bär av till Tallinn med båten Victoria, byggd 2004. Hade hellre åkt med Serenade, men när vi skulle åka så fanns det inga bra platser kvar, så vi fick åka lite längre i en nyare båt fast med färre butiker.

Erik ska iväg och spela poker idag, så jag blir ensam med Theo ett tag, kan vara skönt det med. Ska passa på att gå ner till apoteket när alla har kommit härifrån.

Kommentarer
Postat av: Malin

VISST ÄR DET UNDERBART VAD LITE MAN HINNER JÄMT?

oj, caps lock :-)

det är värsta projektet bara att hinna steka lite korv och koka makaroner... lixom hur gör alla andra? får de oxå samtidigt sjunga sånger, låtsas att korven gör hoppkonster i stekpannan och låta barnen leka med vattenkranen och leendes stå med blöta sockar i meterhög översvämning, nynnandes och korvkastandes... eller är det bara jag? .......

2008-12-22 @ 00:40:46
URL: http://barnlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0