Lite smått å gott!

Som alltid så går tiden alldeles för fort, den springer ifrån mig. Tycker knappt jag hinner blinka vissa dagar innan det är kväll igen. Men sånt är livet. Theo växer och frodas, precis som han ska. Var och vägde och mätte honom idag, då han även fick vaccination nummer 2. Gick bra, han fick alvedon nu ikväll, ifall det skulle spänna och dra i låren som han fick sprutorna i.. Han är storliten har jag kommit på... Till åldern är han ju liten, men till utséendet så är han stor... Så stolt över den lilla plutten, tänk att jag kunnat vara med att göra nåt så vackert. Det har jag svårt att tro ibland... men jag minns ju förlossningen klart och tydligt, så jag borde väl ha varit med och gjort honom...
Var till bvc för en annan sak oxå, i lördags så var han sååå ledsen, skrek hysteriskt i omgångar. Tårarna sprutade och vi hade ingen aning om vad det var som var fel. Vi bar honom, vi försökte mata honom, ja vi provade mycket, men det återkom hela tiden. Till sist kom vi på vad vi trodde att det var, urinvägsinfektion... Hans snopp var svullen, och så var det var i den. Tyckte synd om honom när jag såg det. Och när han låg där på skötbordet så började han kissa och till en början så skrek han, men det var innan varet hade kommit ut ordentligt. Men så fort det kommit ut så tyckte han att det var jättetrevligt att kissa ner hela mammas urringning... *asg*. Skulle iaf till bvc och kolla det där, men det var borta nu, det visade sig att han har trång förhud, och skulle han få fortsatta problem med det så ska vi höra av oss igen, då kommer en doktor att göra ett litet snitt i förhuden så att den blir lite större och kisset kommer ut som det ska.

Annars så har Erik hunnit med att fylla 30 år. Släkten var här i Lördags, det var rätt trevligt. Erik träffade en kusin som han inte träffat på 10 år, han såg bra snopen ut när han fick se honom :-). Mycket fika vart det, och allt var allmänt trevligt.
I april så blir det väl mer fest, men då för vänner. Blir nog trevligt det med, ska väl ha barnvakt då, men vet inte om jag känner för att lämna bort Theo, fy vilken hönsmamma man blir när man blivit äldre. Det var mycket lättare med sånt där när man var yngre. Men det är inte mycket att göra åt nu.

Vi har fått akvariet som står ute i garagerummet sålt, blir väl av med det om ett par veckor, så nu kan man nästan tänka sig ett akvarium här inne. Det som står här inne är nu fyllt med vatten, det ligger även en del sten i det. Nu i veckan ska vi köpa ny skummare, eller begagnad är den, men ny för oss. Skummare kanske ni undrar vad det är, men det är en liten maskin som tar bort smuts från vattnet, enkelt talat.
Har sett en snigel i karet, så nu vet jag att det iaf finns nåt litet liv i det. En och annan alg har jag oxå sett. Kul faktiskt.

Annars så mår jag faktiskt riktigt bra, eller idag är jag rysligt trött, och jag tänkte att jag skulle gå å lägga mig för en timme sen, men det vart inte riktigt så... hmmm, alltid är det nåt som kommer emellan. Men snart ska jag gå och fixa mat till Theo inför natten, sen ska jag bära upp honom och en flaska mat och ge honom, sen sover han gott till 6 imorgon bitti gissar jag. Får pina mig upp vid 7 tiden, inte roligt, men, men... har inte nåt annat val. *gäsp*. Säger bara: det är tur att han är söt, det gör det hela lite lättare, men det kan vara vissa svårigheter att se att han är söt när klockan är 6 på morgonen...

Har tagit lite bilder på honom, tänkte lägga in några här, han är ju 5 månader nu...

image11
Så här glad kan man vara när mamma leker tittut bakom kameran...

image12
Oj vad fiskarna är fina... ska tillägga att han sprattlade frenetiskt med armar och ben...

image13
Läser Linus&Lottas reklamkatalog... fast han är rysligt trött :-).
Glänser i ansiktet gör han för att han är insmord för sin torra hud.



Det får nog vara allt för den här gången.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Vad KUL med bilder på er sötnos!
Han är verkligen en stor kille nu.
Vilket otroligt vackert akvarium ni har.

2008-03-18 @ 07:38:23
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: k

FY vad söt han är! TÄNK att det var det där lilla gostrollet som låg i din mage å sprattlade, så självklart nu, men det var det inte då ju.. då var man bra nyfiken på vem som låg där inne. Nä, sex på morgonen(eller fem på morgonen) är dom inte lika söt.. eller jo.. men man orkar inte riktigt bry sig om det då.. *skratt* Sömn sömn sömn.. en ren lyx.. KRAM! ps.FINA bilder!ds.

2008-03-18 @ 12:02:18
URL: http://emmoon.blogg.se
Postat av: Linda

Fast det är väl det som är grejen, att man ska lära sig, du behöver inte vara expert på det från början :) Men det underlättare ju om man kan lite..eller mycket. Ja, jag hoppas i alla fall att jag kan få användning för datakörkortet i framtiden..
Glad påsk på dig också!

2008-03-18 @ 22:14:02
URL: http://lindaz.blogg.se
Postat av: Malinbayard

KUL att du hälsade på i min blogg! =)
Frippepojken äter GÄRNA blåbär i skog och mark han också. Blåbär ska ju vara bland det nyttigaste som går att äta, så blir man så charmigt färgad runt munnen också. Gratis läppstift!

2008-03-18 @ 22:25:44
Postat av: Katja

Vad stoooor han har blivit, har inte sett dig på så länge, och då ser jag honom framför mig fortfarande som nästan nyfödd. Haha, ingen utvecklas eller växer om inte jag har sett dem.. logik.. hmmmm?

2008-03-19 @ 07:28:32
URL: http://pavargataistan.blogg.se
Postat av: Nonnas74//Ellie

Såå söt då och jisses vad stor han blivit, var ju också längesen jag träffade er.
Sköt om er..

2008-03-19 @ 08:36:55
Postat av: Lori

Kikar in ifrån FL, hade ingen aning om att du bloggade. Har lagt dig till favisarna nu. Kul att se bilder på Theo, jag har inte sett honom på länge. Hoppas ni har det bra därute på landet, kramar

2008-03-19 @ 09:00:54
URL: http://30something30.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0