Grannen e Kändis

Det ni, våran granne är kändis!! Och det är sant, på riktigt. Tänk att det bor en kändis just bredvis oss, och i lilla Fjugesta. Det är en världskändis dessutom, de har turnerat i hela världen. Vilka jag pratar om? jag pratar om ett band, hårdrock å det grövsta, The Haunted. Nu bor vi förvisso inte granne med hela bandet, utan bara med bassisten och hans sambo. De är gifta, och har inga barn, mig bevetligt i alla fall. De är faktiskt en rätt normal familj.


Det är han i mitten, Jonas som är våran granne.

Lite skvaller från mig, inte ofta jag skriver om sådant.

Jag har försökt att få tag hon som har hand om min utbildning idag, men utan att lyckas. Hittade nu ikväll ett annat nummer som jag inte hittat förut. Jag behöver veta hur länge vi ska vara på vår utbildning på torsdagen i Österund. Jag måste veta för att jag ska kunna boka ett tåg hem... 
Måste kolla upp lite grejer med csn också, om det är nåt mer jag ska skicka in förutom studieförsäkran. 

Åt god mat idag, fläskkarre, helstekt i ugn och till det potatisgratäng. Det är så bra att ha varmluftsugn, så att man kan göra flera saker samtidigt i ugnen, och så kan man ställa det vart som helst också. 

Nu börjar det bli kväll, ännu en gång, Theo har precis kommit i säng. Han har skaffat sig en dålig vana, vilken är att han gör i blöjan lagom när vi lagt honom i sängen. Och då går han naturligtvis upp och vi måste byta blöja, och så måste vi lägga honom på nytt. 

Jag vet inte hur jag ska göra med Nathalie och skolan, skolan är jättebra, men de tycker att man ska följa med sina barn till skolan. Och det är väl förvisso jättebra, men Theo ska vara på dagis klockan åtta, och ska jag åka med honom till dagis först så får jag åka en rejäl omväg för att ta Nathalie till skolan efteråt, hon börjar ju en halvtimme senare. Jag måste prata med skolan och fråga om det är okej att hon kommer runt tio i åtta. Nathalie blir nämligen jätte trött av att ta den långa omvägen med en lång uppförsbacke. Åker man med henne först till skolan så kan man åka rakt på dagis genom skogen. Får se vad de säger om det. 

Vet inte vad det är med mig idag, men jag är jätte trött. Och så har jag känt precis hela dagen. 

Hoppas att din dag varit bra!  


Kommentarer
Postat av: Ellie

Tröttheten måste ligga i luften för jag är ocskå skit trött, kommer inte igång alls idag.



Hoppas det ordnar sig för nattis o skolan samt dig o din utbildning..



Kramis

2009-08-19 @ 11:51:43
URL: http://palandetutanfor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0