Slöblogg

Har inte mycket till inspiration till att blogga, eller så är det tiden som inte tillåter det. När man har alla 3 änglarna hemma så tar tiden snart slut. I alla fall för mig, jag förstår inte hur många andra hinner med allt, inklusive att blogga... Men kul har barnen haft idag, de har skojat och busat allihopa. Theo är störtförtjust, för hans brorsa är här. Det blir en blick på Theo som är full av beundran. Man verkligen ser att han tycker att hans bror är det häftigaste som gått i ett par skor... 

En annan sak som jag la märke till idag är att N och A är precis lika långa. Och då menar jag precis. De är inte lika gamla... Nathalie är 8 år och 1 månad. Alex är 6 år och 5 månader. Men ändå är de preics lika långa. Det märks att Alex fått mycket från min sida av släkten, han är väldigt lik min riktiga farfar. Nathalie är mer lik på sin pappas sida, där är de flesta korta, därav att Nathalie är kort. Nathalies farmor är 1½ huvud kortSare än mig, det var hon i alla fall sist jag såg henne, men det var ju rätt många år sen nu. 

Snart ska jag dra mig mot sängen, imorgon ska jag försöka hinna med att ta kort på alla barnen, vi ska ju ändå till Linde, så det kanske kan vara kul att ta med sig kameran dit, man vet ju aldrig, man kan ju hitta nåt att fotografera. 

Vi har varit lite duktiga idag också. Erik har lagt upp stegar på taket, så den dag som herr sotare kommer hit och ska sota så kan han i alla fall inte klaga på att vi inte har några stegar upp till taket som inte sitter fast och så vidare. Så det har han grejat med idag. Jag har skurat ugnen. Jag skulle göra sockerkaka, och tyckte att det luktade konstigt när jag drog igång ugnen. Öppnade luckan och det var rökutveckling... kul, kul. Skrubbade eländet 2 gånger, drog ut plåtar, falsar och tog loss grillen, så att jag kunde göra rent i taket på ugnen med. Det vart rätt bra till sist... men det som verkligen är fastbränt sitter där. Jag testade med såpa, utan att lyckas att få bort det som var fastbränt. Någon som vet nåt som funkar jättebra? Tänkte använda sådan där speciell ugnsrengöring, men såg att den var frätande och att man inte skulle andas in ångorna, och jag hade ju barnen hemma, så den tordes jag inte använda. Någon som vet om den funkar bra, eller har någon nåt bra husmorstips? Så som i förra inlägget kanske? ;). 

Nähe, nu får ni sova så gott, för det ska jag försöka göra, i några timmar. Hoppas att Theo inte behagar väcka mig klockan 7 idag igen *gäsp*.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0