Sovmorgon, glöm det!

Jag drömde i mitt stilla sinne om en Theo som skulle sova till klockan 8. Jag drömde om sömn i natt, helt utan avbrott, och så drömde jag att jag skulle få vakna utvilad, en stund före Theo. Men det var just det, en dröm.
Verkligheten vart en helt annan, där vart jag väckt vid klockan 6, jag fick vakna flera gånger, och bli väckt av Theo. Många gånger har planen funnits på att slänga bort alla nappar, för de är hopplösa att hålla reda på, och han lyckas slarva bort dem mitt i natten, i sömnen, och jag hittar dem inte. Jo, på morgonen när jag bäddar hittar jag dem, men då är det ju för sent. Kunde det inte räcka med att han har sin trasa?
Denna lördag vet jag inte vad den har att erbjuda, jag sitter just nu här och bloggar, dricker en kopp kaffe, och barnen kollar på barntv. De sitter tysta och snälla som ljus.
Vi åt god mat igår, helstekt fläskfilé i ugnen, och klyftpotatis till det. Från början tänkte jag göra sås själv, men så glömde jag köpa med mig "såsgöraringredienser" så det fick bli en totalt och helt onyttig bearnaisesås - pulvermix såklart ;). '
Idag ska Erik försöka få upp mer staket, vi får väl se hur det går... själv tycker jag att det är så enormt tråkigt att sitta här inne och göra ingenting, önskar att jag kunde få upp det där staketet, men tyvärr så kan jag inte det... stackars, stackars mig.
Vad jag ska roa mig och barnen med har jag ingen aning om, känns som att det blir en lååååång dag det här, klockan är bara 9:30, och jag har inga idéer alls.
Hoppas att ni får en rolig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0