Vilken final

Årets final i Idol är nåt alldeles extra. Har kollat på idol sen den nya juryn tillträdde. Den innan kunde jag inte med. Visserligen tyckte jag att det var lite kul, när folk som inte alls kunde sjunga, ställde sig och sjöng för juryn och fick någon snygg kommentar. Och hur de som sjöng sen kunde se så enormt förvånade ut. Är det verkligen ingen som har talat om hur verkligheten med deras röst verkligen är? Eller är alla de känner totalt tondöva? Eller är det helt enkelt så att de inte törs tala om sanningen.
Men nu var det årets idol jag skulle prata om. Jag håller på Erik, han är bäst, i alla fall så tycker jag så. Säkert är det många med mig som tycker precis likadant, men lika många tycker nog raka motsatsen. Min svärmor tyckte att båda skulle vinna.
För övrigt idag så har vi faktiskt handlat julklappar. Istället för att Erik åkte in själv idag, så åkte vi in allihop. Utom Nathalie som var på fritids (hon har fått rätt till det från stödteamet här i Fjugesta). Så vi släpade med oss lillplutt och åkte in. Det gick faktiskt över förväntan. Jag och Theo satte oss på Espresso House, jag tog en latte (och fick en skitsnygg latte-art). Köpte även en chokladboll. Theo fick det mesta av den, och han ville även ha den skummade mjölken till. Han tyckte det var gott att blanda de båda, han kallade det för glass. Sen fick han plocka med mina småpengar. Det var ungefär lika kul det :).
Efter nån timme när vi suttit där, så gick en före detta klasskamrat förbi mig, ja han var min klasskamrat på typ stenåldern... när man gick i grundskolan. För några år sen följde jag med honom hem, efter en kväll på krogen med mycket alkohol inblandat. Höll på hända både det ena och det andra, men inget hände... Hur som helst så såg han mig, och såg väldigt röd ut i ansiktet när jag sa hej :D.
Tror att jag har lyckats luska ut vad jag får i julklapp. Tror att jag kommer få en bok, Andreas Carlssons bok, ni vet han i idol juryn. Det kommer jag nog få av Erik. Men säker kan jag ju inte vara, förstås.
Söta svärmor bjöd oss på sallad ikväll. Som kvällen så fick barnen nåt så simpelt som piroger. Efterrätt vart en clementin var. Sen så fick de öppna chokladkalendern. Som vi alla glömt i flera dagar. Nathalie som har två, var snäll och delade med sig till sin yngre bror, Alexander, som är här i helgen.
Innan sängdags så spelade vi lite Wii, Alex har ett sådant hemma hos sin pappa, men vi har lite fler spel, så han tycker att det är ganska kul att få spela här. Favoritspelet är Mario Cart :). Så det ska vi spela i morgon, för husfridens skull. Idag vart det sportspel.
Detta får vara allt för idag.
Latte art, som jag fick :).

Kommentarer
Postat av: Malin B

Nog var det flera än du som höll på Erik i Idol! =) Det märktes iallafall när vinnaren avslöjades.

Jag har inte följt programmen under årens lopp utan mera sett lite då och då eftersom barnen har sett. I år började jag se när det var Audition och DET tyckte jag var underhållande! Sedan när ALLA var bra tyckte jag inte att det var lika intressant längre så jag håller med din svärmor, låt dem vinna allihop. ;)

2009-12-12 @ 21:43:10
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0