Snart åker vi

Ska bara sova några timmar först. Men imorgon bär det iväg. Känns som om man gått och förberett sig för en resa som ska vara i flera veckor. I själva värket är vi bara borta i 2 dygn. När Theo blir större så kanske man kan dra iväg utomlands, dit där det är varmt hela familjen, men det ligger långt frammåt.
Idag vart det panik kan man säga. Jag var på arbetsförmedlingen (gud vad jag önskar att jag redan hade ett jobb att gå tillbaka till), nu vart jag insatt på en åtgärd. Den börjar på måndag klockan 9. Gissar att den går ut på det samma som alla andra sådana utbildningar. Men jag lovar, jag försöker intala mig till att det blir trevligt och positivt. I samma veva som det så fick jag ändra tider på dagis, vet inte ens när jag kommer hem på måndag. Fick dessutom skaffa fritids till Nathalie i alla panik. När man blir insatt på en åtgärd så brukar man ha en veckas frist på sig, men inte denna gång. Ni kan tro att "förmedlaren" lät lagom check när hon sa: Nu gick det undan va, det trodde du inte va? Och tittade på mig precis som om jag absolut inte ville ha nåt jobb. Hade jag inte velat ha nåt jobb hade jag väl för tusan inte gått dit, vad tror hon? Att jag går och förnedrar mig frivilligt? Samtidigt sitter hon där och gnäller över att hon har så mycket att göra... Höll på häva ur mig att hon ska banne mig vara glad över att ha ett jobb!!

Nähe.. jag borde sy ihop en tröja som jag ska ha med mig i morgon, synd att det tar sån tid att sy den bara... Det har spruckit i en söm, och den tröjan tänkte jag ta med som skydd. Man vet ju aldrig hur bra man är på att drälla...

God Natt på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0