Trevligt samtal

Igår, innan jag skulle gå och lägga mig så satt jag och Erik och pratade, medans han satt vid datorn. Rätt vad det var så ringde telefonen. Jag tänkte vilken toker är det som ringer när klockan är 21:30? Det var min goda vän Emil, som jag inte hört något från på hur länge som helst. Ni vet hur det kan bli, man glömmer bort att ringa och höra av sig, man får liksom inte tid. Har man dessutom barn, och hus att sköta så försvinner tiden än mer. Jag borde försöka bli bättre på att ta hand om mina vänner. Hur som helst så vart jag så glad när han ringde, vi pratade en stund, och han ska komma hit och hälsa på någon dag när det passar. Det ska bli trevligt tycker jag. Berättade för min dotter Nathalie att han skulle kanske komma hit någon gång, och då frågar hon om han inte kan komma med lastbilen, för hon vill se hur den ser ut. Han kör nämligen timmerbil. Och hon vill hemskt gärna veta hur man får upp timmret på lastbilen. I hennes huvud så är det Emil själv som lyfter upp timret, så han måste ju vara riktigt stark, som en superman i hennes ögon ha ha.
På tal om Nathalie så vaknade hon i natt vid 2-tiden och kräktes. Men det vart bara 2 gånger sen var det bra. Imorse var hon pigg igen, men jag sa till henne att det är bra om hon ligger och vilar en stund till i sängen. Magsjuka var ju min första misstanke, men så var det inte. Vet inte vad det var som var på tok, men hon mår bra nu i alla fall. Hon fick lite feber strax där efter, så jag trodde att hon skulle få influensa hon med, som vi andra har haft. Men den febern vart borta igen på morgonen. Så imorgon får jag gå till KFG igen.

Nu ska jag strax börja med maten, måste väcka lillplutten med, han somnade när vi var iväg och handlade. Inte bra om han sover länge nu på kvällen, då blir det så svårt att få honom att somna i bra tid ikväll.
Nähe, ser att diskberget ropar på mig, ska gå och ta hand om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0