Vad tiden går fort!

Idag ska min stora tjej komma hem igen. Älskar självklart alla mina barn, men nu när man bara haft 1 barn hemma så känns det som rena rama semestern. Dessutom så har Erik varit hemma med, så det har ju inte varit några problem alls. Men som sagt, idag kommer hon hem, som jag har saknat henne. Hon har visst varit hos sin mormor idag, och jag som skulle haft tag i farbror tunnhår (hennes pappa) idag, för de har ju gjort skridskobana här nu. Tänkte att hon kunde få åka iväg och åka skridskor. Känns fånigt att hon ska ha ett par skridskor här och ett par hos sin pappa. Det blir ju inte att man åker skridskor speciellt mycket under en säsong. Själv ställer jag mig inte på ett par skridskor, de är ett hatobjekt i mina ögon. De vart det när jag gick i gymnasiet, när vi under vintern skulle åka skridskor 2 gånger i veckan. Det var obligatoriskt. Ni ska inte tro att vi bodde granne med skridskobanan heller. Nej då, en enkel promenad med all packning i 2 km, åka skridskor en halvtimme, packa ner allt, gå tillbaka och duscha och sen till nästa lektion.

Nu har kylan kommit hit, i natt hade vi visst -16 grader. Nu är det -11. Jag var ute och hämtade ved i vedboden, och jag tyckte det var kanonskönt. Skulle lätt ha tagit en promenad om det inte vore för att jag skulle väcka Erik om 20 minuter.

Nu ska jag försöka mig på konststycket att duscha när Theo är i närheten... Eller så väcker jag Erik lite tidigare... får se hur jag gör.

Har ont på min hand, brände mig på öppna spisen när jag skulle lägga in ved... säger som min låtsaspappa Gunnar säger när nåt inte går som det ska: Pissgudars jävlar.

Det får vara allt för nu
Föresten, nu är det bara 11 dagar kvar tills vi åker till Tallin!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vi kan ta varandra i hand, skridskor är inget för mig. Men min tös har varit ute och åkt i dag. =)

Duktiga barn har vi.

2009-01-04 @ 16:30:39
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0