Den kom!

Och då menar jag åskan, äntligen säger jag. Men temperaturen dök rätt bra, från att ha varit ungefär 30 grader varmt så är det nu bara 19 grader. Men så är det ju kväll nu. Lite regn kommer ner från den gråa mullrande himlen, och det är jag glad för. Allt som växer vill nog ha lite regn efter värmeböljan som varit. Men nu får vi väl se hur länge det tänker vara kallt. Det ska visst vara pissväder nästa helg med, när vi ska åka iväg bort. 
Måste för övrigt säga att åskvädret har varit väldigt långvarigt, det har åskat till och från sen klockan 8 minuter över 12. Anledningen till att jag vet så exakt klockslag var att jag var på övervåningen och kollade på klockan precis när jag hörde första mullret. 

Jag har snart kollat färdigt på stålmannen, säsong 1... lite nostalgi är det att kika på serien. Det är en sån där lätt serie, det gör inget om man råkar missa inledningen, det är lätt att hänga med i den i alla fall. Sen att det kan anses vara fjortis när man är 29 år och kolla på en serie med stålmannen... skit samma, Dean Cain är snygg i alla fall... var i alla fall då, hur han ser ut nu vet jag inte. 

Nu ska jag fortsätta umgås med familjen. 
Jag återkommer lite senare, har lovat att visa upp de skor som shoppades för ett tag sen. Ska se om jag kan hitta bild på dem, annars får jag ta kort på dem själv.

Hur har vädret varit hos er?
Hur försiktiga är ni med att dra ur sladdar osv när det åskar?
När börjar ni dra ur sladdarna? Så fort ni hör att det mullrar eller väntar ni till det låter som att åskan är nära?

Kommentarer
Postat av: Nikita

Ny tävling hos mig!

Vinn ett presentkort hos SlitageKids

(märken som, plastisock,nova star, rockefella,

small paul, mini rodini mf)

Det ENDA du behöver göra är att lämna namn&mejl

samt ange vad du skulle köpa om du vann.

Tävla här: http://nikital.blogg.se/2009/july/mini-tavling-slitagekids-ingen-lankning-krav.html

Ps, missa inte heller min andra pågående tävling där du kan vinna 500kr hos Kiddoz!

2009-07-03 @ 22:12:02
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0