otroligt

Hörde några muller, såg ett stort åskmoln, och trodde att det skulle smälla lite här över. Jag värmde upp med att ta ut datorn, och en kopp kaffe med vaniljvisp i... jag lovar, det är jättegott!
Men kom det nåt åskväder? Nej då, istället så kom solen fram igen, och fåglarna började kvittra. Förbannade skit, jag som förberett mig på åska och drivis. 

Theo var på rymmen idag, hittade honom vid stora vägen, huga vad otäckt. Jag tittade bort en halv minut, och märkte sedan att det var väldigt, väldigt tyst... Huga ligen, jag vill ha staket... Lyckligtvis kom det inga bilar, men ändå. Jätte otäckt. Och det känns som om jag är världens sämsta dator, som inte kan se efter sin son 24/7. Han sprang iväg när jag skulle stänga igen sandlådan... då är det till att vara snabb vill jag lova. 
Men jag tror att det var farmor och farfar som lockade... han tycker om det stället, och vill gärna gå dit, varje dag. 

Höll på att hända en otäck olycka imorse när jag och barnen var på väg till dagis. Jag kommer åkande på min cykel, jag har företräde på en väg. Från en snedgata så kommer det en gubbe, som bara kör ut, bromsar inte, ser sig inte för utan bara häver sig ut. Behöver jag säga att jag fick tvärnita. Lyckligtvis så rullar min cykel mycket, mycket fortare än vad Nathalie någonsin kan åka på sin cykel, så hon klarade sig ju jättebra, men jag fick mer eller mindre stå på bromsen. Tur Theo hade bälte... Eller så kallad sele i sin cykelstol. 

Idag ska vi äta hamburgare till middag. Vi köpte det när vi storhandlade för ett tag sen... får se vad de smakar... Jag hade ju helst grillat idag, men vi trodde ju att det skulle bli åtminstone regn, men så ser det inte ut just nu. 

Har sjuttioelva flugor inne, och jag vill mörda dem, men någon har lagt undan flugsmällan, så jag kan inte, jag får istället slåss med dem var gång jag ska göra nåt i köket. Det är inga små flugor heller, utan såna där stora, feta äckliga saker.

Nu ska jag greja vidare här hemma, ha det gott i värmen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0