Icko Icko

Värme önskar jag mig nu.  Jag är så trött på detta kalla, och på all denna snö som ligger på backen. Den som jag inte alls vill ha i mars. I mars vill jag ha tussilgo, men gärna blåsippor också, fast det kanske är lite väl tidigt. 



En massa sådana här fina skulle jag gärna ha i min rabatt. Min mamma har massor, i olika sorter...




Förutom att jag är trött på kylan så söker jag som en besatt efter en sång som min pappa sjöng för mig när jag var liten. Icko Icko. Det är så vitt jag vet Little Gerhard som sjunger den. Men jag får inte fatt på just den sången som jag letar efter. Hittade en annan klassiker på you tube, den siste mohikanen. 
Ni som vill höra på icko kan göra det om ni klickar på följande adress:
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1183869

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0