Strax iväg

Vilket flängande det är på mig... Nu ska jag strax iväg och sjunga med kören. Måste ju träna de gånger jag kan. Kommer ju bara iväg varannan vecka, eftersom Erik jobbar som han gör. Det jag stör mig på är att jag kan ha jättestark röst när jag sjunger tillsammans med någon, men när jag sjunger själv, så får jag liksom inte fram rösten. Tar inte i från diafragman, och andas fel... dumt, dumt... kanske är jag nervös och det beror på det?!

Har suttit och kollat runt lite på nätet nu de senaste dagarna sen jag var i Katrineholm. Besöket där var väldigt givande. Träffade bland annat en vän, som jag innan bara pratat med på nätet, kul att få ett riktigt ansikte tycker jag. För övrigt så var det ju jobb och utbildningsmässa, plockade på mig lite kataloger och så pratade jag med Örebro universitet. 
Funderar ju på att bli något igen... är ju redan CNC operatör, men det vore ju kul att bli nåt mer... än en grå verkstadsarbetare typ. En KY utbildning som jag hittade, som ligger uppe i Bollnäs, var intressant. Plugga på distans till CAD-tekniker. På universitetet hittade jag en utbildning åt precis andra hållet. Nämligen medicinsk sekreterare. Mamma tror att jag passar som det. Får se om det blir en akademiker av mig en vacker dag. 

Har nyss ätit mat, nudelsoppa med kryddig korv i, jättegott, och framför allt så är det billigt. 
Nähe, nu ska jag borsta till skallen och ge mig iväg till Kören. Väntar på att Erik ska komma in med veden som han är ute och hämtar. Eller till vedboden och hämtar rättare sagt. 



Kommentarer
Postat av: Leonora - The Crazy one

sv; okej okej, låter som en bra ide att plugga :)

Jag sitter och pluggar faktiskt :D

2009-03-12 @ 19:41:57
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0