Genesys

Har haft telefonkonferans idag, lite rörigt, men det gick bra. Trodde att Lernia skulle köra med videokonferans, men så var det tydligen inte. Men detta funkade ganska bra det också. Iaf när man hade hands free. Ringde upp via mobilen, eftersom IP-telefonin krånglar med det där systemet. Men det kostade väl inte så rysligt mycket tror jag... Ska kolla sen på telia vad samtalet kan ha kostat. Men gällde vanliga taxan så ringde jag för 59 öre/minut. Kanske inte jättebilligt... men det var det alternativ jag tyckte att jag hade just idag.
Snart ska vi fixa mat här hemma, klockan är redan 16:30. Jag funderar på om jag ska hinna med att baka lite idag. Har ju äpplen i trädgården, funderar på att göra någon form av äppelkaka. Inte paj, för det äter bara jag och Theo. Ett tag vart jag väldigt sugen på att göra rulltårta, men det var så längesen jag gjorde det sist, så jag minns knappt hur.
Senare ikväll ska jag börja skriva lite på psykologin, ska ju vara inne på fredag, så det börjar bli hög tid att börja med den. Ska fortsätta med lite medicinsk dokumentation... men ett ord måste jag ringa och fråga min mamma om. För det hittar jag inte i boken, mycket, mycket märkligt, för det är ett vanligt ord. Oedema, eller Ödem som man säger på ren svenska. Har för mig att det betyder vätskeansamling, men jag är lite osäker.
Nähe, det får vara allt för denna dagen. Hoppas att ni haft en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Du har helt rätt när det gäller innebörden av ordet ödem. (svullnad på grund av att vätska samlat sig i vävnaderna). /A

2009-10-05 @ 19:36:42
Postat av: Malin B

Du har rätt, jag har redan googlat och kollat. ;)

2009-10-08 @ 11:30:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0