High Life

Är det här hemma just nu. Med en 8 åring som blir jättearg för att hon inte får bestämma över sina bröder precis hela tiden. Gör inte Alexander precis som hon vill, så stampar hon i golvet, och blir jättegrinig. Alexander där emot är lugnet själv. Han struntar helt enkelt bara i att hon försöker bestämma, och bestämmer sig helt enkelt för att han inte vill lyssna. Vilket i och för sig gör att hon blir ännu mera sur, men då kanske hon lär sig att hon inte kan bestämma över någon, inte ens den som är yngre.
Idag ska vi äta kycklinggryta till middag, men jag har inte tinat någon kyckling, så det får jag göra med hjälp av micron om en liten stund. Men jag tänkte att jag skulle skriva lite här först.
Jag fick förresten tillbaka min första uppgift i gruppsykologin, och vet ni, jag fick faktiskt högsta betyg!! Dvs VG, det var så oväntat att jag nästan hoppade högt när jag läste det. Det gjorde resten av den dagen superb. Men nästa uppgift som kommer, är inte den allra lättatste, för jag hittar inget om det i böckerna. Har hittat lite, lite på nätet, men inget alls i de böckerna som vi har.
Imorgon ska jag göra tårta, för då kommer det ju folk hit, vi ska fira Theo då. Alla kan ju inte komma på en vanlig vardag, och ärligt talat så har jag inte tid med att folk kommer på en vardag nu längre, tyvärr. En stund på förmiddagen kan ju gå bra, men oftast så känns det som att jag har fullt upp med studierna hela dagen lång. Har en enorm uppgift i medecinsk dokumentation som ska vara inne på fredag, fattar inte riktigt hur jag ska få den fixad... Eller hur jag ska förstå hur jag ska lösa det... Ja, ja, jag får väl göra så gott jag kan i alla fall...
Nähe, nu är barnen ovanligt tysta... undrar vad som händer nu!!
Annah förresten, tack för din rara kommentar!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Grattis till det fina betyget och varmt lycka till med den nya uppgiften.

Här ska vi också ha kycklinggryta i dag, ska strax börja - med en upptinad kyckling. ;)

2009-10-17 @ 16:04:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0