Äntligen fredag!

Så var det fredag, skönt, fast med skräckblandad förtjusning... Ännu en dag närmare den där nedrans tentan, och jag har fortfarande inte fattat allt. Varför kan inte någon bara plantera in allt i skallen på mig, så att jag kan det sen? Tycker gott det hade räckt att bara köra latinsk gramatik och sådant denna gång, men utöver det så ska vi även ha deramtologiord... Lyckligtvis inga 4 sidor med ord, men ändå...
Snart dags att gå till dagis. Även jag får gå till dagis med Theo i vagn, eftersom cykelstödet på cykeln är trasigt, så jag kan inte ställa upp cykeln och sen sätta Theo i cykelsadeln. Sen är det tomt på luft i bakdäcket, och pumpen från biltema och jag är fortfarande inte bästisar.
Imorgon är det kräftskiva här på våran gata, det ska bli trevligt. Det är så fånigt på våran gata, för vi känner nästan ingen, men det kanske det kan bli lite ändring på nu, vi kan ju i alla fall hoppas.
Frågade min dotter för en stund sen om hon borstat sina tänder. Ja, svarade hon. Jag frågade varför det inte luktade tandkräm då? Svaret var att hon inte orkade ha på tandkräm på tandborsten... stor nytta att borsta tänderna utan tandkräm ;).
Nähe, nu ska jag kamma till håret, sen är det snart dags att traska iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0