Terminsstart

Jaha, så har skolan börjat, och jag tänkte att jag i alla fall skulle försöka börja blogga igen. Men det är så lätt att bara glömma bort, och göra något annat. Man blir lätt lat, när man inte har bloggat på ett tag.
Jag har i alla fall haft en jättebra sommar, med många härliga stunder tillsammans med barnen. Även om ekonomin har varit urusel, så har jag ändå njutit av att få ha barnen hemma och kunnat umgås med dem. En av höjdpunkterna var nog när Nathalie vågade sova över hos sin kompis för allra första gången. En annan höjdpunkt var när jag, Erik och Theo lånade Eriks föräldras husvagn och sov i den under en helg på en camping. Det var så underbart och jag verkligen trivdes. Theo fick bada i en sjö för första gången, och jag badade såklart med honom. Han hoppade i vattnet från kanten, skrattade när han fick vatten i ansiktet. Vi gjorde ett litet sandslått och matade änder som åt bröd direkt ur händerna.
Men nu har skolan börjat. Ett stort prov väntar på mig i Östersund. Inget jag ser fram emot, kan jag lova. Det är jättesvårt med latinska böjningar av ord, olika endelser och så vidare... Och jag har så svårt att fatta allt det där. Kanske har jag varit jätteduktig som klarat allt annat, men detta känns svårare än något annat. Skulle behöva skriva ut lite papper, till skolarbetet, kanske man kan göra på biblioteket mot ersättning... Ska ta tag i det imorgon, så jag får det gjort.
Idag så handlade jag kläder till Theo. Allt skulle från början kosta ungefär 1000 kr, men hittade en massa bra rabatter, så slutsumman hamnade till sist på 675 kr, för massor av kläder! Jag är så nöjd. Nästa månad får jag handla åt Nathalie också, så det blir lite rättvist.
Vi håller på och renoverar en vägg här hemma, och det kommer bli så snyggt när det är klart, jag längtar efter resultatet..
Imorgon ska jag åka och bada med barnen i Lindesberg på badhuset hade jag tänkt. Erik ska vara hemma och fortsätta greja med väggen, så att den blir klar snart.
Ser fram emot en mysig helg med min familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0