Tredje klass!!!

Så har dottern börjat tredje klass... TREDJE KLASS... Hör ni själva hur stor hon har blivit?? Det är ju helt otroligt vad tiden går fort.
Igår var vi till hennes nya fritids, hon var så nervös över att det skulle vara tråkigt där, att hon inte skulle hitta några vänner där och så vidare. Jag hann bara komma innanför dörren så gick hon in i ett rum tillsammans med de andra och kollade på sommarlovsmorgon. Hämtade henne på eftermiddagen, och då fick jag en pärlad robot i present.
Idag så började skolan då, 8:30 med önskemål om att föräldrarna skulle närvara. Jag förstod aldrig riktigt vitsen med det, eftersom all information som vi fick där i klassrummet sedan stod på papper som hon fick med sig hem. Knepigt. Nathalie tyckte att det mer eller mindre var pinsamt att jag kom. Jag hade sagt till en början att jag nog inte skulle hinna komma, för jag skulle lämna hennes lillebror på dagis också. Men jag hann. Dagen var annars bra enligt Nathalie, och imorgon ska de fotograferas, blir kul att se resultatet sen!
Just nu håller jag på att baka en gammeldags äppelkaka, den är snart klar tror jag, en del får väl bli kvar framme som det kan fikas lite på, en del tar jag med mig på tåget till Östersund, så jag har lite att fika på till kaffet.
Hur det ska gå med tentan har jag ingen aning om, vi ska ha en slut-tenta i medicinsk dokumentation, och jag är sjukt nervös för den...Hopplöst att komma ihåg allt som man bör komma ihåg. Lär bli knasig på kuppen ju...
Imorgon så blir det mer plugg, och så ska jag försöka göra en kardemummakaka, men jag hittar inte min sockerkaksform med löstagbara kanter... Har för mig att jag lagt undan den på nåt väldigt bra ställe... lite för bra ställe inser jag nu. Ja, ja får fråga någon snäll om de vill låna ut sin åt mig så slipper jag krångla.
Nu ska jag göra kväll här, god natt.

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - nybliven 2-barnsmamma!! ♥ ♥ ♥

Sv: Min blev också lite rinnig, men den sjönk in i kakan och gjorde den väldigt saftig och god! Men jag tror faktiskt att den ska vara tjockare (om man ser på bilderna på Matplatsen där jag fick receptet ifrån).

2010-08-18 @ 11:30:16
URL: http://bambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0