Dag 07 – Min bästa vän

Det här kommer nog låta ganska hårt för många, men jag har nog faktiskt ingen riktig bästa vän, en sån där som man ringer till vad det än gäller, någon som man ringer bara för lite sällskap, shoppar med eller bara träffas. Visst är det lite tråkigt, och självklart något jag vill göra... Men det blir liksom inte så. För det första så avskyr jag verkligen att ta kontakt med folk. Visst har jag vänner så där som jag pratar med lite ibland, men mest på facebook och sånt där. Har vänner där som jag återfått kontakten med, efter att ha varit frånvarande ett tag. Himla kul tycker jag faktiskt.
Jag gjorde ett tappert försök att försöka skaffa mig vänner här i kring, men ingen verkade riktigt intresserad, kanske är jag som är konstig? Gick på öppna förskolan och föräldragrupp här i Fjugesta, men är man inte född här, och inte vet så mycket om bygden och om vem som gick i skolan vart, så känns det som att man inte hör hemma här. Ändå trivs jag...
Men nä, jag har ingen sån där bästa vän, den jag pratar mest med är min sambo, och efter det så är det mamma... Är himla glad att jag har min mamma... hon gör så mycket för mig, mer än att bara finnas och lyssna... Kan inte beskriva allt vad hon alltid gjort för mig, men jag är tacksam för allt hon ger mig, älskade mamma. Får mig genast att undra vad det blir av mig när mamma inte längre finns, vad gör jag då? En mamma måste man väl ha? Går det att leva utan mamma? Hur gör man, berätta det för mig...
För att frångå ämnet ännu mer så funderar jag på hur jag ska göra rent våran vardagsrumsmatta, den var inte plats i tvättmaskinen, och jag har ingen grovtvättmaskin heller, har hört att man ska lägga den i snön, och sopa den med ren snö. Finns ju även mattschampo som man damsuger upp, men det vet jag inte vart jag ska hitta någonstans. Finns visst nåt Vanish också för soffa och matta, det kanske kan hittas i någon större matvarubutik?
Vet ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0