Jag blir tokig snart!

De allra flesta gånger så är allt bara jättebra här hemma. Barnen gör som det ska, och 2-åringen gör precis det han ska, testar gränser, är superenvis och gör raka motsatsen mot vad man säger. Helt normalt alltså.

Men så har jag en sambo, som ibland är hemskt trögfattad. Han fattar tydligen inte att jag ibland måste hålla på med skolarbete. Och att jag kan behöva göra det i lugn och ro, och I-N-T-E ta hand om Theo samtidigt. Jag behöver få koncentrera mig på det jag ska göra. Kan ta ett exempel från just idag. Det ligger massa snö på taken, bjälkarna börjar bli böjda och det är ju såklart inte bra. Han skulle gå ut och skotta bort det, och det skulle ju inte ta så lång tid. För han skulle ju snart bli trött i alla fall. Nu har han hållit på i 2 timmar, trots att jag bad honom att komma in snart, så att jag kan få göra det jag ska i lite lugn och ro.

Jag försöker investera i min egen framtid, så att jag ska få ett jobb en vacker dag, för det är himla trögt på den marknaden för en annan just nu, det kan jag lova. Och när jag nu ska investera i min egen framtid, få gulliga studieskulder och så där, så vill jag faktiskt göra så gott jag kan ifrån min sida.

Nä, skulle behöva få komma iväg ibland, simma, träna, vad som helst... gå ut törs man ju knappt för då drattar man ju på ändan för inget.

Nähe... nu ska jag gå ut och tjata på karlskrället, att jag faktiskt har lite att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0