Nytt år och nytt tiotal

Ja ni, jag fyller nytt tiotal i år, och det ska tydligen firas... vad är det att fira? Visst är det väl kul att fylla år och kanske få en liten present och så, men att få hit en massa folk, och servera fika vet jag inte om jag har så stor lust med... Med tanke på alla studier som gör sig påminda.
Gårdagens blogg fick ett ganska abrupt slut, det var inte tänkt så från början, det bara vart så. När den riktiga världen kallar på ens uppmärksamhet, så får datorn glömmas bort en stund. Och glömts bort har den gjort under nästan en vecka. Datorn har mer eller mindre varit orörd de senaste dagarna. Och studierna började igen igår, och jag har inte ens sett över dem, men det finns ingen tid för det. Och tokig blir jag snart. Jag undrar hur mycket skrik från en 2-åring som man kan orka med. Så fort man säger nej åt Theo så är det skrik och bråk. Jag vet inte vad jag ska göra, mer än att hoppas att det slutar snart.
Annars så har det varit en fin vecka, när jag haft alla barnen här, önskar att alla kunde bo här, men det finns inte tillräckligt med rum för det. Det finns tillräckligt med rum, om några år. Men om några år hoppas jag att jag inte bor kvar i detta svinkalla hus längre. För jag lovar, det är inte kul att gå upp på morgonen, när det är 20 grader kallt ute, när termometern här inne visar att det är 14 grader varmt. Detta leder ju såklart till att man pälsar på sig kläder. Så just nu sitter jag i osmakliga kläder, eller vad sägs om ett 2 nummer för stor fleeströja, mörkblå med fula mönster på magen?
Nähe, nu kallar det verkliga livet igen, med barn som gnäller och slåss....

Kommentarer
Postat av: Kalle

Kul för A. Du får inte plats hemma hos mamma. Sätter man barn till världen så ser man väl till att de får plats...

2010-01-05 @ 20:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0