Kul kommentar ;)

Tänk att man kan få så roliga kommentarer ibland, nu senast från Niina... tack för det du... vänta du bara :P.

Livet som förälder är inte alltid lätt. Vill vara med i en tävling från apoteket, genom att hålla en tävling i bloggen, skulle ju vara himla kul, men om jag är en riktig föräldrablogg vet jag inte, oftast blir det väl mest "jag". Kanske för att man har så mycket med barnen i alla fall.

Min största fundering just nu är: Hur får man barn att sluta med blöja, om det inte får hända olyckor på golvet? Har jag länge funderat på, och jag får inte ihop ekvationen... Det jag vet är att man faktiskt kan torka upp från golvet, och att man kan torka rent en inte så ren rumpa, våtservetter är bra grejer.

Fast här används de inte bara vid blöjbyten. De används efter middagen, att torka runt munnen och om händerna. Ibland tar vi med i bilen om man åker någonstans, himla bra att ha nåt som man kan torka sig med. Har nog testat de allra flesta våtservetterna vid det här laget, har testat Liberos, funkar okej, men är himla tunna, och få i varje paket. Pampers, okej, tunna, mycket parfym. Coop, luktar gott, funkar bra. Men man kan ibland få många ur paketet på en gång. Huggies är jättebra, de jag är mest nöjd med just nu faktiskt. Tjocka, en stor fördel. Har testat änglamarks också, men de var inte ens lite roliga att försöka få ur förpackningen.

Nu ska jag strax börja med maten.

 

Ha en bra dag!

 


Kommentarer
Postat av: Malin B

Var glad om olyckorna hamnar PÅ GOLVET och inte i soffan eller sängen där det är mycket "besvärligare" att göra rent! ;)

Tänkte säga att jag knappt minns hur det går till att få ett barn torrt... Huj vad man glömmer! ;)

På gott och ont, så är det nog!

2010-03-22 @ 20:33:58
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0