Så seg dag!

Och inte blir det bättre av att man har en superenvis 2,5-åring. Som ska vara på allt, göra allt, härma allt. Helst sin pappa. Men pappa springer ju fram och tillbaka, hit och dit, och då kan ju inte Theo följa med.

Jag tror jag håller på att bli sjuk, ont i huvudet, känner mig varm, och är allmänt trött. Eller så är det bara en lång och seg dag. Tisdag... vad gör man på tisdagar här hemma, inget faktiskt. Eller Nathalie får ny läxa från skolan idag, så den ska väl göras gissar jag, annars inget. 
Just denna dagen så har hon en kompis hemma, Disa, som hon även lekte med igår. De kollar på film just nu, vi på saltkråkan vart det visst. De har ätit mellanmål, och lekt lite. Disa ska hem om en timme ungefär, och inom några minuter ska vi börja med maten. Kycklinglåda står det på menyn, men jag är mer inne på potatismos, var så längesen vi åt det. Fiskpinnar till det, inte världens nyttigaste, men det är ju i alla fall lite fisk i ;).

Ska starta upp ett "fragg-akvarium". Alltså ett saltakvarium, där vi bara kommer att ha små skott av koraller, som ska få växa upp, de kommer sedan att sättas in i vårat nya akvarium.

Nähe, dags att börja med middagen ser jag nu, på klockan. Men jag är inte sugen på att rensa grillad kyckling, det är så slibbigt och kladdigt, och hittar Theo på nåt som han inte borde så tar det ju en halv evighet innan jag kan göra något åt hans eventuella påhitt.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Nu kulig tävling hos Tant..



http://uj76.blogspot.com/2010/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_27.html



..med chans att vinna presentkort från en najsig barn~inrednings~presentbutik :)

2010-03-27 @ 19:11:04
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: KisseGirl

såg kommentarerna nu och kan ju inte annat än bekräfta att han jobbar en period i Norge nu, han jobbar som resemontör och är ibland borta länge och långt borta och ibland kortare perioder på närmare ställen ;)vi väger upp detta med han att han är hemma långa perioder och är mycket med barnen när han är hemma men det är svårt för en 2 ½ åring att förstå.



hoppas allt lugnar ner sig i ditt liv snart och att du kommer ikapp pluggningen, super jobbigt att ligga efter... har själv pluggat 3 ½ på universitet och ibland undrade man ju vad man höll på med... Kämpa på!

2010-04-04 @ 16:28:38
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Hoppas du klarar dig från sjukdomar, inte kul att må dåligt.

jag kan tänka mig att en liten 2,5 åring kan ställa till med mycket bus :)



Sv: Jag förstår att ni vill byta dörr då. jag kan rekommendera Sweddor. Bra pris :)



Kram Elin!

2010-04-07 @ 20:44:11
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: KisseGirl

sv: Han arbetar som resemontör och då styrs ju arbetstiden efter själva arbetet ibland långa jobb, ibland efterarbeten som kan gå fortare...



innan vi hade barn var detta super men nu med två små barn och stor gård, hund osv... känns det mindre super... ändå funkar det ju tack vare att jag är föräldraledig den dagen jag ska börja jobba igen blir det till att söka jobb på hemma plan för maken...

2010-04-07 @ 21:56:18
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Sv: Tack! Det är många som säger att de tecknar ungefär likadant nu som när de gick i grundskolan/lågstadiet, det beror väl antagligen på att det är fram till den åldern som de flesta tecknar hyfsat mycket. Att rita förknippas kanske mest med barn och det är ju inte så konstigt att man slutar utvecklas om man slutar teckna... Men det är aldrig för sent att ta upp tecknandet igen! Har man intresset så :-)



Jag hörde faktiskt på radion förut att han som tecknat Muhammedbilderna aldrig haft så mycket jobb och beställningar som han har nu... Så något gott förde ju det hela med sig i alla fall...

2010-04-07 @ 22:43:32
URL: http://mejlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0