Dag 06 – Min dag

Vilken dag att berätta om just idag, för det har nämligen inte hänt så där väldigt mycket idag, så det blir ett väldigt kort inlägg.
Klockan 7 ringer klockan, går och väcker Nathalie som sover ihoprullad i sitt täcke, ser mer ut som en mumie än en liten tjej. Upp kommer hon. Strax därefter vaknar Theo. Vi går ner, Nathalie äter frukost. Theo dricker envist sin välling, trots att jag erbjuder honom smörgås med korv på. Ja, ja bättre med välling än inget alls. Nyttigt har jag också hört att det är.
Går upp och borstar tänderna på den minsta och Nathalie borstar även hon tänderna. När klockan är 8 så är det dags för Nathalie att gå till skolan som börjar halv nio. Vid halv nio börjar jag klä på Theo kläder för att gå mot dagis. Det är mycket kläder som ska på, och det är trångt, varmt och krångligt. Klockan 9 är vi på dagis och går in. Samling till Theos stora lycka, han älskar samlingen, när man får prata och bli lyssnad på, sjunga sånger och få en frukt.
Jag går hem. Inser att det är förbaskat kallt inne, och elden jag tände när jag gick upp har ju såklart slocknat. Så nu får jag börja om igen. Kollar termometern, 14 grader varmt i köket, 12 i vardagsrummet, här vid datorn, under luftvärmepumpen är det 16, nästan 17.
Fryser så det förslår, lägger en filt runt mig, gör ett par smörgåsar och varm choklad. Ont i huvudet. Försöker mig på att jobba med rapporten som ska in, får ihop en sida till, men det känns bara motigt och tråkigt. Blir så när man inte förstår varför man ska läsa kursen som inte ger något.
Går och hämtar plutten på dagis igen, fryser nästan ihjäl. Möter Nathalie på vägen hem. Väl hemma så får hon gå och lämna tillbaka en bok på biblioteket.
Jag eldar som en tok i brasan fortfarande, men det känns fortfarande kallt.
Ska snart ringa ett samtal angående min praktikplats. Vill skjuta på den en vecka... hoppas det går bra.
Det var hela dagen idag, men det är ju en kväll också, och den kan jag lova kommer att tillbringas med att laga mat, sitta i soffan under min rosa fluffiga filt som jag bara älskar. Klockan 22 kommer jag säkerligen somna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0